تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراقب بهداشت آب و آبخوري مدرسه باشيد
مديرگروه بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت خوزستان با تاكيد بر لزوم توجه به آب مصرفي در مدارس گفت: آب مصرفي مدارس شهري و روستايي بايد از شبكه مورد تاييد يعني از شبكه لوله‌كشي آب شهري و بهداشتي استفاده تامين شود.

مهران معلم اظهار كرد: همچنين مخازن ذخيره آب در مدارس كه براي موارد كمبود آب احتمالي از آن استفاده مي‌شود، حتما بايستي در روزهاي پاياني شهريور ماه و تا پيش از آغاز سال تحصيلي، لايروبي و گندزدايي شوند.
 
وي گفت: ضروري است كه اين مخازن آب به دليل رسوبات موجود در داخل آن‌ها، بايد لايروبي شوند زيرا وجود رسوبات در مخازن، موجب افت كلر باقي‌مانده آب مي‌شود.

معلم با اشاره به لزوم رعايت بهداشت آبخوري‌ها در مدارس، ادامه داد: تعداد آبخوري‌ها بايد حساب‌شده و بر اساس جمعيت دانش‌آموزي تعيين‌شده باشد، زيرا كمبود آبخوري در مدارس، موجب ايجاد ازدحام دانش‌آموزان و در نتيجه پايين آمدن سطح بهداشت آبخوري‌ها مي‌شود.

وي يادآور شد: همچنين شيرآلات آبخوري‌ها بايد دوباره بازرسي شود تا اگر نياز به تعمير و تعويض داشته باشند، اقدامات لازم انجام شود.

مديرگروه بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت خوزستان افزود: در سرويس‌هاي بهداشتي دانش‌آموزان در مدارس نيز بايد از صابون مايع استفاده شود تا خطر انتقال ويروس ميان دانش‌آموزان كاهش يابد. همچنين در توالت‌هاي مدارس بايد از شلنگ بهداشتي استفاده شود و پيش از بازگشايي مدرسه، از آن‌ها بازديد شود تا اگر سنگ توالتي دچار شكستگي يا ترك يا الودگي باشد؛ تعمير و جرم‌گيري انجام شود. رعايت اين نكات در مدارس، احتمال بروز انواع بيماري‌ها را تا حدودي كنترل مي‌كند.

معلم عنوان كرد: اگر نكات بهداشتي در سرويس بهداشتي رعايت نشود، بيماري يك دانش‌آموز مي‌تواند زمينه‌ساز انتقال بيماري‌ها و ويروس‌ها به ديگر دانش‌آموزان شود.

وي گفت: همچنين به صورت پيوسته به آموزش و پرورش تاكيد مي‌شود كه به ضدعفوني مرتب سرويس‌هاي بهداشتي توسط سرايدار مدرسه توجه كنند؛ اين نكته بايد از سوي مديران مدارس به دقت لحاظ شود.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: بهداشت ، مدرسه
:
:
:
آخرین اخبار