تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۱۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همدان در ماتم 16 زائر شهید حسینی
نماینده ولی فقیه در استان همدان و استاندار این استان باصدور بیانیه ی مشترک ضمن محکوم کردن عاملین شهادت جمعی از هموطنان زائر عتبات عالیات در عراق، امروز را در استان همدان عزای عمومی اعلام کردند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ زائران مجروح و شهید این حادثه تروریستی، که از استان های کرمانشاه و همدان صبح جمعه گذشته  با 2 دستگاه اتوبوس از مرز خسروی عازم عتبات عالیات بودند که ساعت 13 همان روز هدف حمله انتحاری یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه شهربان نزدیک شهرک المقدادیه در  90 کیلومتری بغداد قرار گرفتند که بر اثر آن  16 زایر ایرانی شهید و 44  نفر مصدوم شدند.
 
از این تعداد 10 شهید و 12 نفر مجروح همدانی و بقیه از استان کرمانشاه  هستند. به همین مناسبت نماینده ولی فقیه در استان همدان و استاندار این استان در بیانیه ای از عموم مردم شهید پرور همشهرهای همدانی در سراسر استان  دعوت کرد که در مراسم تشییع و نیز مجلس بزرگداشت این شهدا باشکوه هرچه تمامتر شرکت کنند.
 
اجساد این شهدا اواخر شنبه شب پس از انجام تشریفات قانونی در مرز خسروی، تحویل مقامات ایرانی و وارد کشور شد.
 
امدادگران جمعیت هلال احمر، پیکر شهدا را پس از انتقال به مرز و تشییع با حضور امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، هنگ مرزی و مقامات محلی شهرستان قصرشیرین با 14 دستگاه آمبولانس به کرمانشاه منتقل کردند.
 
دفتر نمایندگی حج و زیارت مستقر در شهرستان قصرشیرین اسامی شهدای این حادثه را به این شرح اعلام کرد:
 
علی کاظم نعیمی، احمد نعیمی، ابراهیم هنرمندیان، مهین الماسی، رجب کاویانی، آذر کاویانی، فرخنده عبدالله، حسینعلی قربانی، الله حسین معصومی، احمد حجتی و خوش قدم پرچمی از استان همدان و عبدالسعید احمدی، جمیله بختیاری و بدری اصغر از استان کرمانشاه.
:
:
:
آخرین اخبار