تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۳۶۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار مسکو به غرب درباره حمله به‌سوریه
«میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه که برای دیدار با مقامات لبنانی در بیروت بسر می برد، تاکید کرد، کشورش با این امر که غرب تلاش می کند به بهانه استفاده نظام «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه از تسلیحات شیمایی علیه معارضان مسلح، به این کشور حمله نظامی کند، مخالف است.

بوگدانوف روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری «المیادین»، خواستار انجام تحقیقات جدی، دقیق و علنی در زمینه کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه شد.

وی افزود، در صورتی که شواهد و مدارکی درخصوص کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه وجود دارد، باید آن را هر چه سریعتر افشا کرد و کتمان نکرد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد، بایستی به این ادعاها در چارچوب معیارهای بین‌المللی هر چه سریع تر رسیدگی کرد و نباید از آن برای دستیابی به اهداف دیگر استفاده شود.

بوگدانف دو روز پیش در مصاحبه با شبکه خبری «المنار» گفته بود، ما باید حقیقت را بدانیم، اگر شواهدی دارند نشان دهند، ما نمی توانیم به اطلاعات گزارش رسانه ها که حقایق پشت آن نیست، تکیه کنیم.

بوگدانوف به تجربه های گذشته درباره دخالت خشونت آمیز در امور عراق به بهانه وجود سلاح های هسته ای اشاره کرد و گفت، بالاخره معلوم شد که هیچ سلاح هسته ای در عراق وجود نداشته است.

اخیرا غرب ادعاهای خود مبنی بر استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی بویژه گاز کشنده سارین را مطرح می کنند، امری که احتمال می رود بستر ورود نظامی آمریکا به سوریه را هموار می کند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: مسکو ، غرب ، سوریه
:
:
:
آخرین اخبار