تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشش محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال در دزفول

  رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اولیای دم پس از ۲۳ سال با تلاش و کوشش رییس دادگستری و اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

 حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز سه شنبه بیان کرد: پرونده قتلی که ۲۳ سال پیش در دزفول رخ داده و منجر به ایجاد اختلافات شدید و نزاع بین ۲ طایفه ساکن استان لرستان شده و آرامش منطقه را سلب کرده بود با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وساطت شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای حل و فصل پرونده ادامه داد: اعضای این شعبه با موافقت رئیس دادگستری دزفول، به خرم آباد اعزام و با هماهنگی صورت گرفته، چندین نشست با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت و اقدامات اولیه انجام دادند.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: اولیای دم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول سرانجام از قاتل فرزند خود گذشت کردند و پس از ۲۳ سال زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

وی ضمن تجلیل از خانواده مقتول برای رضایت و بخشیدن قاتل، شورای حل اختلاف را ظرفیتی بی نظیر در تحقق سند تحول و تعالی قضایی دانست و گفت: شورای حل اختلاف یکی از دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار انقلاب اسلامی در رفع خصومت‌ها و دعاوی بین مردم است که دستاوردهای مثبت آن همواره اثرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان طی سال گذشته رشد ۱۲۸ درصدی داشته است. ۲۰۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بود.

یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان خوزستان به دستگاه قضا برای حل و فصل پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.

۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف از جمله آنها می‌توان به شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات در استان فعال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار