تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۹۰۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درمان ۶۶۵ مورد سندروم بیماری‌های واگیر در خوزستان طی ایام نوروز

 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۶۶۵ مورد سندروم بیماری های واگیر از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا کنون شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم برای موارد مشکوک انجام شد.

دکتر پژمان بختیاری نیا بیان کرد: در طی این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند.

وی افزود: همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا نمونه خون تهیه شد که یک مورد آن مثبت بوده و تحت درمان قرار گرفت.

بختیاری نیا ادامه داد: در طی این مدت یک مورد فلج شل (ناگهانی) نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: در تعطیلات نوروز ۳۸۳ نفر مورد جدید حیوان گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کردند و در مجموع ۸۳۱ دُز واکسن هاری تزریق شد.

وی با اشاره به شناسایی و کنترل ۲ مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا گفت: طی این مدت ۲۲۳ بازدید از واحد های زنجیره سرد و مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون صورت گرفت همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی نیز بیش از پنج هزار نفر از مسافرین غربالگری سندرومیک شدند.

بختیاری نیا در خصوص رسیدگی به مادران باردار اظهار کرد: پیگیری وضعیت مادران باردار تا ۴۲ روز پس از زایمان، ۲۰ مورد مادر باردار معرفی شده از سامانه ۴۰۳۰ و انتقال و نجات جان مادر باردار در شرایط جوی نامناسب از روستای شیخ مهدی زندی ها از توابع شهرستان دزپارت از جمله این اقدامات است.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در خوزستان ادامه دارد و ایستگاه‌های سلامت در چندین مبادی ورودی استان مستقر هستند و اکیپ های بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی ( از قبیل رستوران، قنادی، شیرینی فروشی و اغذیه فروشی) و اماکن عمومی (از قبیل فرودگاه، پایانه مسافربری، بازار، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی، تفریحی و مساجد) و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار