تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی فعال در راه خوزستان

  اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

  در این اطلاعیه آمده است: ورود این سامانه باعث رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندبادهای لحظه ای، کاهش دما و احتمال
ریزش تگرگ در برخی از نقاط استان می‌شود و تا روز یکشنبه هفته آینده در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای در بیشتر نقاط استان وجود دارد و در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه ای دور از انتظار نیست.

محمد سبزه زاری افزود: از فردا تا روز سه شنبه نیز احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبتا فعالی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای در بیشتر نقاط استان خواهد شد.

سبزه زاری اظهار کرد: تا فردا تغییر محسوس دمایی قابل انتظار نیست و از روز دوشنبه روند کاهش دما در استان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۹.۲ و ایذه با ۱۲.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۹.۲ و حداقل ۲۲.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار