تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده ماهوربرنجی تنها محور مسدود دزفول است

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: جاده روستای ماهور برنجی به دلیل طغیان رودخانه و بالاآمدن آب بر روی پل دسترسی به این روستا، تنها محور مسدود این شهرستان است.

محمدمهدی شریف افزود: پل دسترسی جاده روستای ماهور برنجی در پی بارندگی‌های امروز دچار آسیب نشده است ولی تا فروکش کردن و کاهش سطح آب از روی پل امکان تردد در این محور وجود ندارد.

وی با اشاره به مسدود شدن برخی جاده‌های این شهرستان بر اثر بارندگی اخیر گفت: به جز محور ماهوربرنجی، تمام جاده‌ها و مسیرهای بین شهری و راه‌های دسترسی به مناطق روستایی شهرستان دزفول با تلاش فراوان باز شدند و اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد.

جا به جایی قطعه سنگ محور کوهستانی ابوالحسن نیاز به تجهیزات ویژه دارد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دزفول اظهارکرد: در پی بارش‌های شدید بامداد امروز ریزش سنگ در برخی محورهای مناطق کوهستانی گزارش شد که با حضور تیم‌های اداره راهداری این جاده‌ها بازگشایی شدند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی برای تردد در مناطق کوهستانی توسط رانندگان ادامه داد: هم اکنون قطعه سنگ بزرگی در محور کوهستانی ابوالحسن به سمت احمد فداله قرار گرفته که به دلیل ابعاد بزرگ این سنگ، جا به جایی و یا تخریب آن نیاز به تجهیزات ویژه دارد، با این وجود با ایمن سازی منطقه امکان تردد در این محور نیز فراهم شده است.

شریف گفت: آب شستگی برخی جاده‌های دزفول نیز در پی این بارندگی‌ها در مناطق مختلف ثبت شد که شدیدترین نقطه واقع در جاده بین شهیون و لیوس بعد از کمپ شرکت نفت است که تردد در این محور نیز با خاک ریزی انجام شده از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آسفالت جاده‌هایی که در پی بارش‌های اخیر دچار آسیب شده‌اند در اولین فرصت پس از عادی شدن شرایط جوی انجام می‌شود.

شدیدترین آب گرفتگی در محور شمس آباد دزفول بود

شریف با اشاره به بروز آب گرفتگی در برخی جاده‌های ارتباطی شهرستان دزفول گفت: آب گرفتگی در شهر شمس آباد و شهرک بن جعفر از شدت بیشتری برخوردار بود که با اقدام‌های انجام شده امکان تردد خودروها و وسایل نقلیه در این محورها نیز فراهم شد.

وی ادامه داد: آب گرفتگی شدید در ۲ نقطه شهر شمس آباد در این بارندگی‌ها رقم خورد که دلیل این آب گرفتگی فرسوده بودن خطوط دفع آب‌های سطحی در این محور است لذا تعویض و اصلاح این خطوط به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

 سازمان هواشناسی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای ۲ استان لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده بود؛ در همین راستا ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این ۲ استان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

بارندگی‌های این سامانه بارشی از بامداد امروز دوشنبه در تمام خوزستان به ویژه دزفول آغاز شد و به دلیل حجم و پیوستگی چند ساعته این بارش‌ها آب گرفتگی‌های گسترده‌ای در سطح معابر دزفول رقم خورد.

تیم‌های امدادی و عملیاتی دزفول که طی ۲ روز گذشته در آماده باش کامل قرار دارند از همان ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز به صورت میدانی در خیابان مشغول رفع آب گرفتگی، بازکردن مسیرهای تردد خودرو و امدادرسانی بودند که با اقدام های گسترده انجام شده بخش زیادی از این آب گرفتگی‌ها در همان ساعات ابتدایی برطرف شد.

طی بارندگی بامداد دوشنبه بیش از ۶۰ میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شد.

:
:
:
آخرین اخبار