تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰۰ هزار گردشگر در موج اول سفرهای نوروزی وارد آبادان شدند

 رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: ۵۰۰ هزار گردشگر در موج اول سفرهای نوروزی از ۲۶ اسفند سال گذشته تاکنون به شهرستان آبادان وارد شدند.

سیدشمس‌الدین نوربخش ‌غفاری دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۹۸ هزار و ۷۴۷ نفر از مسافران در از راه زمینی و مابقی از طریق فروگاه بیت‌المللی آیت الله جمی وارد شهرستان آبادان شدند.

وی افزود: مسافران نوروزی با ۱۵۹ هزارو ۴۹۷ خودروی شخصی و جمعی به آبادان سفر کردند.

نوربخش ‌غفاری گفت: ظرفیت پذیرش ۱۲ هتل، مهمانپذیر و ۲ بومگردی با یک هزار و ۳۰۰ تخت برای میهمان نوروزی فراهم شده که به دلیل استقبال مسافران ظرفیت اکثر این مکان‌ها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: ۷۲ واحد آموزشی در قالب ۴۰۰ کلاس درجه یک و ۲ و یک اردوگاه نوروزی برای برپایی چادر برای اسکان گردشگران نوروزی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان اظهار کرد: نقشه راهنما و اطلاعات مورد نیاز مسافران نیز به اندازه لازم تهیه و به صورت گسترده در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

شبه جزیره شهرستان آبادان، به طول ۴۶ کیلومتر و عرض بین ۳۲ تا ۲۰ کیلومتر در دلتای اروندرود بین رودهای بهمنشیر و کارون و اروند با جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و هشت سال دفاع مقدس همه ساله میزبان جمع زیادی از گردشگران است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار