تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: تخلیه آبگرفتگی‌ها با توجه به گنجایش شبکه فاضلاب اهواز به زمان نیاز دارد

  استاندار خوزستان با بیان اینکه روز یکشنبه یک باران رگباری با حجم زیاد حدود ۴۰ میلیمتری در اهواز رخ داد گفت: با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب تخلیه این حجم از آب مقداری زمان نیاز دارد.

 علی اکبر حسینی محراب بامداد دوشنبه در حاشیه نشست بررسی روند دفع آبهای سطحی اهواز اظهارکرد: پس از بارندگی های شدید روز یکشنبه، اینک بخش زیادی از معابر از آبگرفتگی تخلیه شد و در برخی نقاط دیگر، همچنان عملیات دفع آبهای سطحی ادامه دارد.

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه بارش جدیدی در پیش داریم، تقسیم کار خوبی صورت گرفت و بنا شد در نقاط آسیب‌پذیر پمپ ها مستقر شوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از خانواده ها درخواست داریم از نزدیک شدن به رودخانه ها و تردد در جاده های کوهستانی و پرخطر خودداری کرده و برنامه‌های تفریحی خود را به روز سه‌شنبه و بعد از آن موکول کنند.

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی ادارات اهواز و کارون روز دوشنبه به صورت دورکاری فعالیت خواهند داشت البته دستگاه‌های خدمات رسان و بانک ها دایر هستند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در شرایط جوی پیش‌رو حادثه خاصی رخ ندهد گفت: همه تلاش مجموعه دستگاه های خدمات‌رسان، بسیج امکانات و تامین تجهیزات مربوط به دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی‌ها است‌.

بارش باران از روز یکشنبه در اهواز و دیگر نقاط خوزستان آغاز و به مدت سه ساعت ادامه داشت. همچنین برابر اعلام اداره کل‌ هواشناسی خوزستان، بیشترین میزان بارش باران استان در اهواز حدود ۴۰ میلیمتر ثبت شد.

هم‌اینک با تلاش عوامل شهرداری و آبفا، روند دفع اب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی ها در کلانشهر اهواز ادامه دارد

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار