تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۰۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی تا روز دوشنبه در خوزستان فعال است

 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی که از اوایل وقت امروز یکشنبه در استان فعال شده تا اواخر وقت دوشنبه سبب رگبار شدید و رعد و برق می‌شود.

 محمد سبزه زاری بیان کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تاثیر سامانه بارشی از اوایل وقت امروز شاهد رگبار و رعد و برق در برخی مناطق استان بودیم.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه در کل استان سبب رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، بخش هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری و رگباری ، شدت گرفتن بارش‌ها در دیگر مناطق استان نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ، بارش‌های پراکنده در شهرهای مرتفع شرقی، شمالی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

سبزه زاری اضافه کرد: شمال خلیج فارس از امروز تا اواخر دوشنبه مواج و همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۸.۶ و ایذه با ۷.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۸.۴ و حداقل ۱۵.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی از صبح تا بعد از ظهر دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرده است که سبب رگبار شدید باران و رعد و برق می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار