تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۸۲۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی مردم از کیفیت نان در اهواز؛ تلاش برای اصلاح وضعیت
در شهرستان اهواز، مردم از کیفیت پخت نان ناراضی هستند و تشدید نظارت و آگاهی بخشی برای بهبود کیفیت این محصول ضروری به نظر می‌رسد.

نارضایتی مردم از کیفیت نان در اهواز؛ تلاش برای اصلاح وضعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در شهرستان اهواز، مردم از کیفیت پخت نان ناراضی هستند و تشدید نظارت و آگاهی بخشی برای بهبود کیفیت این محصول ضروری به نظر می‌رسد.

در حالی که مقامات محلی تلاش می‌کنند تا با ارائه مجوزهای جدید به نانوایان و تنظیم بازرسی‌های دقیق‌تر، بهبودی را در کیفیت نان اهواز ایجاد کنند.

با توجه به گزارشات مردمی کیفیت پخت نان در استان خوزستان و به ویژه در شهرستان اهواز نامطلوب است و مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند. عواملی مانند ناآگاهی و عدم مهارت کارگران نانوایی‌ها به عنوان علل اصلی پخت نان ناکیفیت در اهواز ذکر شده‌اند.

سید احمد موالی زاده سرپرست فرمانداری اهواز از دو معضل اساسی در بخش پخت نان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: اولین مشکل، صف‌های طولانی در نانوایی‌های دولتی است که باعث نارضایتی مردم شده است. دومین مساله، کمبود تعداد نانوایی‌های دولتی در اهواز است که باعث نارضایتی مردم نسبت به تامین نان شده است.

وی افزود: به همین دلیل، در طول ۶ ماه گذشته، مجوزهای راه‌اندازی صد نانوایی در اهواز صادر و این واحدها فعالیت خود را آغاز کردند.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: در سال‌های گذشته، به دلیل کاهش سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها، تعطیل شده بودند. اما با پیگیری‌های انجام شده، سهمیه آرد این نانوایی‌ها برگشت داده شده است.

بازرسی‌ها در حال انجام است 

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه هنوز مشکلاتی از جمله کیفیت پایین نان در اهواز وجود دارد، اظهار کرد: بازرسی‌ها از نانوایی‌های فعال در سطح کلانشهر اهواز آغاز شده است. در این بازرسی‌ها، با واحدهایی که متخلف هستند و نان ناکیفیت به مردم عرضه می‌کنند، برخورد خواهد شد.

وی افزود: بازرسی‌ها به صورت سرزده و در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود و تیم نظارتی به وضعیت بهداشت، وزن چانه، قیمت و کیفیت نان و نوع آرد مصرفی در نان‌ها توجه خواهد کرد.

کیفیت نان در اهواز نامطلوب است 

محمدحسین چراغی مشاور حوزه صنعت، خوشه‌های صنعتی، مشاغل خانگی و روستایی، نان و غله استاندار خوزستان گفت: علی رغم اینکه خوزستان کمیت و کیفیت گندمش در تمام کشور سرآمد است اما کیفیت نان در این استان و به ویژه در اهواز از مطلوبیت لازم برخوردار نیست.

وی افزود: مردم از کیفیت نان در اهواز رضایت ندارند و نیاز است برنامه‌ریزی لازم جهت رفع این مشکل انجام شود.

چراغی گفت: ایجاد مشوق برای نانوایی‌ها یکی از برنامه‌هایی است که در جهت افزایش کیفیت پخت نان در اهواز برنامه ریزی شده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار