تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۷۳۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در دزفول آغاز شد
 سرپرست معاونت امور شهری شهرداری دزفول گفت: طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در خیابان‌ها و همچنین جمع آوری عرضه کنندگاه قلیان در بوستان‌های دزفول آغاز شد و تا ساماندهی کامل این شرایط ادامه دارد.

  هادی حلیم زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ساماندهی وانت بارها و جمع آوری عرضه کنندگان قلیان در بوستان‌ها را مطالبه‌های مهم مردم از شهرداری دانست و افزود: شکایت‌های متعدد مردمی پیرامون ایجاد مزاحمت و ترافیک در برخی خیابان‌های دزفول به شهرداری ارسال شده که در این راستا ساماندهی این شرایط در اولویت شهرداری دزفول قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وانت بارهای میوه فروش به ویژه در اطراف میدان مقاومت و خیابان ۴۵ متری فتح المبین موجب ترافیک سنگین در این مکان‌ها شده که علاوه بر ایجاد مزاحمت موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

سرپرست معاونت امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: محلی برای ساماندهی و استقرار وانت بارهای میوه فروشی با آغاز این طرح تعیین شده است تا ضمن ساماندهی این وانت بارها، معیشت آنها نیز دچار مشکل نشود.

وی همکاری وانت‌های میوه فروش را برای اجرای این طرح ضروری دانست و افزود: براساس قانون، با وانت بارهای میوه فروشی که از قانون تبعیت نکنند، برخورد می‌شود.

حلیم زاده بیان کرد: تاکنون ۹ دستگاه خودروی وانت بار میوه فروشی که بر تخلف خود اصرار داشتند با حکم دادستانی برای انجام مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شدند.

جمع آوری مراکز سیار قلیان در بوستان‌های ساحلی دزفول

سرپرست معاونت امور شهری شهرداری دزفول با اشاره به اجرای طرح جمع آوری مراکز سیار عرضه قلیان در بوستان‌های شهری دزفول گفت: استعمال دخانیات در اماکن عمومی براساس قانون ممنوع است به همین دلیل در راستای اجرای دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول و صیانت از حقوق شهروندان طرح جمع آوری مراکز سیار عرضه قلیان از بوستان‌های ساحلی دزفول آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۶ مرکز سیار عرضه قلیان در پارک‌های ساحلی علی کله، برکه و دووه دزفول جمع آوری شده است، افزود: طرح جمع آوری این مراکز عرضه کننده قلیان به صورت مستمر و تا جمع آوری کامل این مراکز ادامه می‌یابد.

حلیم زاده گفت: مراکز سیار عرضه قلیان در بوستان‌های ساحلی دزفول موجب اعتراض گسترده شهروندان شده بود که اجرای این طرح موجب استقبال و رضایت شهروندان شد.

  دزفول یکی از قطب های مهم کشاورزی در خوزستان و کشور است که سالانه حدود سه و نیم میلیون تن محصولات باغی و زراعی در این شهرستان برداشت می‌شود.
اقدام برخی وانت بارها برای فروش میوه در سطح معابر از جمله میدان مقاومت در وردی شهر دزفول به گونه ای است که تنها یک خط از سه خط این خیابان برای تردد خودروها باقی مانده و بخش زیادی از این خیابان توسط وانت بارها و خودروهایی که برای خرید از این وانت بارها در کنار آنها توقف می‌کنند، مسدود می‌شود؛ این موضوع تشکیل صف چند کیلومتری در ورودی این شهر را موجب شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار