تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۹۲۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: مکان‌های گردشگری خوزستان نیاز به پیوست فرهنگی دارند

  استاندار خوزستان با تاکید بر ضروت تدوین پیوست فرهنگی برای مکان‌های گردشگری این استان گفت: خوزستان و دزفول دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی فراوان است که باید این اماکن دارای پیوست فرهنگی نیاز دارد.

  علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان دزفول در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان، ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی در دزفول، ‌ استان و کشور وجود دارد که نداشتن پیوست فرهنگی موجب شده تا این ظرفیت‌ها، چالش‌هایی به همراه داشته باشد.

وی بیان اینکه دزفول دارای ظرفیت‌های کم نظیر در ابعاد مختلف است گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگانی دزفول برای تدوین برنامه عملیاتی به منظور استفاده مناسب از گردشگری این شهرستان ضروری است.

استاندار خوزستان ورود نیروهای دغدغه مند مذهبی به بخش گردشگری را ضروری دانست و گفت: راهیان نور و اربعین از جمله ظرفیت‌های مهم خوزستان است که باید از آن برای تقویت هویت فرهنگی استان نهایت استفاده شود.

وی وجود رودخانه‌های پر آب و عبور آن از داخل شهرهای مختلف استان را از دیگر ظرفیت‌های خوزستان دانست و ادامه داد: ساماندهی تورهای گردشگری خوزستان از جمله اولویت‌هایی است که باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

حسینی محراب گفت: دزفول دیار علمای برجسته و تاریخ و تمدن کهن و شهر مقاومت ایران اسلامی است که باید به عنوان شهری مذهبی و زیارتی در کشور معرفی شود.

 

میزان محصولات کشت شده دزفول اطلاع رسانی می‌شود

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت به سمت اجرای الگوی کشت در دزفول گفت: اقدامی برای اطلاع رسانی کشت‌های انجام شده در دزفول در حال انجام است که می‌تواند کشاورزان را برای کشت محصولات کمک کند.

علیرضا خردمند بیان کرد: برای جلوگیری از مازاد کشت در فصل‌های مختلف مقرر شده است که سازمان آب و برق به صورت روزانه قرارداد با کشاورزان را اعلام کند تا سایر کشاورزان بدانند که تا آن تاریخ چند هکتار از چه محصولاتی در دزفول کشت شده است.

وی ادامه داد: کشاورز بر اساس اطلاعات روزانه از سطح زیرکشت هر محصول و تجربه خود از وضعیت بازار، می‌تواند نسبت به آینده فروش کشت محصول خود پیش بینی و تصمیم گیری کنند.

فرماندار ویژه دزفول افزود: امید است با اجرای این طرح پیش از تصمیم به کشت هر نوع محصول با توجه به این نسبت به آینده بازاریابی و فروش آن آن با اجرای این کار، جلوی تکرار کشت‌های مازاد گرفته می‌شود

استاندار: مکان‌های گردشگری خوزستان نیاز به پیوست فرهنگی دارند

تغییر جهت گردشگری در دزفول ضروری است

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بی نظر دزفول گفت: هیچ یک از دغدغه مندان این شهرستان مخالف گردشگر در دزفول نیست ولی مطالبه مشترک از سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تغییر جهت گردشگری در این شهر است.

علیرضا زمانی راد ادامه داد: دزفول ظرفیت‌های کم نظیر مذهبی، ‌ دینی، تاریخی و دفاع مقدسی است که باید این ظرفیت‌ها سیاستمدارانه تقویت شود.

وی ادامه داد: حرم حضرت سبزقبا(ع) و ثبت چهارم خرداد به عنوان روز دزفول در تقویم ملی از جمله ظرفیت‌های مهم گردشگری است که باید از این فرصت کم نظیر برای توسعه دزفول استفاده کرد.

 

دزفول ۹۱ جاذبه گردشگری دارد

رییس اداره میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول دارای ۹۱ جاذبه گردشگری است که بیشتر آنها گردشگری است و با توجه به ظرفیت‌های دزفول بهره گیری مناسب از این ظرفیت‌ها ضروری است.

حمیدرضا خادم، مقایسه گردشگری دزفول با شیراز و قم را اشتباه دانست و افزود: تفرجگاه‌های دزفول بسیار بیشتر از اماکن تاریخی و گردشگری مذهبی است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری به عنوان اقتصاد سبز می‌تواند به کمک کار اقتصاد شهرستان باشد گفت: ثبت بیش از ۱۰ میلیون بازدید و اسکان یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر و میهمان نوروزی در دزفول نشان از استقبال بالا از این شهرستان است که بهره گیری از این فرصت‌ها نیاز به همت جمعی دارد.

 در این نشست ساماندهی و مهندسی فرهنگی زیرساخت‌های گردشگری دزفول با سه محور سند چشم انداز، پیوست فرهنگی و ضرورت تغییر مدل فرهنگی دزفول توسط نخبگان حاضر در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

وجود زیرساخت‌های متنوع و بی نظیر گردشگری دفاع مقدس دزفول، تغییر مدل فرهنگی دزفول از شهر تفریحی به شهر زیارتی، تقویت گردشگری دفاع مقدس در دزفول، بهره گیری اقتصادی دزفول از ورود گردشگران، جلوگیری از توسعه باغ ویلاها و همچنین جلوگیری از هنجارشکنی‌های فرهنگ از جمله مطالب مطرح شده در این نشست بود.

ثبت ملی بیمارستان زیرزمینی یازهرا(س)، ‌تشکیل پرنده مسجد خسروانی و پیگیری ثبت مزار دست و پاهای شهدا از جمله اقدامات میراث فرهنگی برای ترویج گردشگری دفاع مقدس است که در این نشست مطرح شد.

تولید ۳۵ نوع محصول مختلف، ‌ فعالیت ۱۴۸ واحد تولید مرغداری، افزایش زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری، ضرورت فعال سازی گمرک دزفول، کمک به فعال سازی واحد مرغ مادر به عنوان حلقه مفقوده تولید مرغ در دزفول، ‌ تسهیل در صدور مجوزهای کشتارگاه دام صنعتی از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

ایجاد کارگروه تخصصی برای گره گشایی حلقه‌های مفقوده تولید و کشاورزی، ‌ کمک به ایجاد صنایع تبدیلی و کشاورزی، آزادسازی زمین‌های صنعتی که هیچگونه فعالیتی در آن انجام نشده است و همچنین‌ اصلاح قوانین صادراتی‌ از جمله دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

انتقاد از اجرایی نشدن الگوی کشت، کمک به کشت قراردادی، ضرورت تغییر مکان‌ میدان تره بار دزفول، انتقاد از برخورد سلیقه‌ای تامین اجتماعی با واحدهای تولیدی مختلف و کمک به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

استاندار خوزستان در سفر یک روزه خود و هیات همراه به دزفول علاوه بر بازدید از تعدادی از طرح های عمرانی، کشاورزی و صنعتی این شهرستان، بازدید از طرح های مسکن ملی و همچنین حضور در شورای اداری دزفول را در برنامه خود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار