تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماجرای صدور اسناد کوی شهید مدرس اهواز به کجا رسید؟/روایتی از تلاش جهادی‌ها برای حل مشکل خانه‌های منطقه‌ای محروم
مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز آخرین وضعیت صدور اسناد منطقه را شرح داد و گفت: وقتی این مسئله پایان می‌یابد که نامه معرفی به اداره ثبت اسناد به ساکنین داده بشود تا اسناد املاک خود را دریافت کنند.
ماجرای صدور اسناد کوی شهید مدرس اهواز به کجا رسید؟/روایتی از تلاش جهادی‌ها برای حل مشکل خانه‌های منطقه‌ای محروم

حسین حزبه مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیگیری موضوع صدور اسناد کوی شهید مدرس را در دی‌ماه سال 1398 با حمایت و پشتیبانی سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان آغاز شد.

وی افزود: در همین ارتباط گزارشی از وضعیت بلاتکلیفی اسناد منازل کوی شهید مدرس و همچنین مزایده مبهم اموال تملیکی را ارائه دادیم که با درایت سردار شاهوارپور موضوع در شورای تامین استان مطرح شد و نخستین استارت آغاز کار مصوبه شورای تامین مبنی بر توقف واگذاری زمین‌های فروخته شده در مزایده بود.

مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز اضافه کرد: پس از آن بود که همراه با جمعی از اهالی در سال 1399 در یکی از نمازهای جمعه خدمت حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان رسیدیم و موضوع را مطرح کردیم که امام جمعه اهواز از رئیس کل دادگستری وقت استان خواست به موضوع ورود کند و بنا بر این شد که پس از تکمیل مستندات ما جلسه‌ای در دادگستری برگزار شود.

وی با بیان اینکه با عنایت و لطف خداوند اسناد مزایده مورد اشاره که قفل واگذاری اسناد به مردم بود را به دست آوردیم و بیشتر از گذشته مصمم به پیگیری شدیم، خاطرنشان کرد: بنابر این در شهریورماه سال 1399 جلسه‌ای در دادگستری استان خوزستان تشکیل دادیم و قرار شد ابعاد این موضوع بررسی شود و کمیته‌های تخصصی حقوقی در دادگستری و فنی استانداری خوزستان و فرمانداری شهرستان اهواز تشکیل شود.

حزبه در ادامه بیان کرد: پس از آن روز تا به امروز نزدیک به 50 جلسه در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی برگزار شد که بسیار طاقت فرسا و سخت هم بود، در این بین از میان علمای استان حجت‌الاسلام موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حضرات آیات کعبی، حیدری و برخی نمایندگان مردم اهواز در مجلس پیگیر موضوع بودند.

وی عنوان کرد: اموال تملیکی در منطقه کوی شهید مدرس اهواز دارای سه پلاک هستند که یک پلاک معروف به نخلستان است که 10 هکتار بوده و یک پلاک در مرکز منازل بیش از هزار خانوار از سکنه کوی در آن ساکن هستند که 16 هکتار است، گفته شده هر دو پلاک دارای دو شریک مشاعی است و اینک دارای پرونده حقوقی در محاکم قضایی اهواز هستند.

مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز اضافه کرد: همچنین پلاک دیگر که 11 هکتار بوده شامل نیمی از پارک شهدا، بلوار جنب سازمان آرامستان‌ها و 300 خانه در کوی شهید مدرس است که شش دانگ مالکیت آن در اختیار اموال تملیکی بوده است.

وی تصریح کرد: آنچه که پس از قریب به 4 سال پیگیری به نتیجه رسیده است مربوط به همین پلاک آخر است که شش دانگ آن در مالکیت اموال تملیکی بوده اما متأسفانه به دلیل اختلاف نظرهای حقوقی در اموال تملیکی و شهرداری اهواز هنوز نتیجه کار بلاتکلیف مانده است، البته اعتقاد داریم که در این موضوع حق با شهرداری است چرا که مطالبه شهرداری این است که آن بخش از زمین که پارک شهدا و بلوار است به نام شهرداری سند بخورد و آن بخشی که خانه‌های مردم هست به صورت صد در صد وضع موجود تایید شود و به اداره ثبت اسناد جهت صدور سند معرفی شوند.

حزبه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: گروه جهادی شهید فرجوانی خوزستان پیگیری‌های زیادی برای صیانت از بیت‌المال کرد در این موضوع انجام داد و جلوی آن مزایده سال 1398 را گرفت چرا که در آن مزایده زمینی که هر متر آن در بخش معروف به نخلستان میلیون‌ها تومان قیمت داشت را با مبلغ ۳۵ هزارتومان فروخته بودند که پیگیری‌های آن زمان و دلسوزی این گروه جهادی با حمایت و پشتیبانی شورای تامین استان خوزستان از بیت‌المال صیانت شد که لازم می‌دانم به نوبه خود از آن عزیزان تشکر کنم.

مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز ادامه داد: این پیگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه در بهمن‌ماه سال 1401 دادستان مرکز استان خوزستان آقای جعفری چگنی در کوی شهید مدرس اهواز حضور پیدا کرد که اهالی از وی مطالبه کردند.

وی بیان کرد: دادستان مرکز استان خوزستان بلافاصله جلسه‌ای در دادسرای مرکز استان تشکیل داد و یکی از معاونین خود را مأمور پیگیری کرد و بنا بر این شد که تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و سازمان اموال تملیکی منعقد شود تا هم مطالبات دو اداره از یکدیگر برطرف شود هم کار به سرانجام برسد.

حزبه یادآور شد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت شهرداری بر اساس نظریات حقوقدانان خود صلح نامه‌ای پیشنهادی نوشت و تحویل به اموال تملیکی استان خوزستان داد که این اداره نیز به ستاد تهران جهت امضای آقای نورنژاد معاون حقوقی اموال تملیکی کشور ارسال کرد و بعد از آن به استاندار و دادستان مرکز استان گزارش داده شد که موضوع حل شده است.

 مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز با تاکید بر این نکته که ما کماکان معتقد هستیم که این موضوع حل نشده است، تصریح کرد: وقتی این مسئله پایان می‌یابد که نامه معرفی به اداره ثبت اسناد به ساکنین داده شود تا اسناد املاک خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله رئیسی صحبت‌های مفصلی با  رییس دفتر رییس جمهور و همچنین آقای منصوری معاون اجرایی رییس جمهور داشتیم که وی دستوری جهت رسیدگی و پیگیری به وزیر اقتصاد دادند.

حزبه افزود: پس از آن هم از دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت دعوت کردیم که پس از حضور وی در کوی شهید مدرس هم از مشکلات منطقه گزارشی ارائه دادیم و هم موضوع اسناد را مطرح کردیم و هم گزارشی از اقدامات بسیار موثر گروه جهادی به وی ارائه شد.

مسئول گروه جهادی زینبیون کوی شهید مدرس اهواز در پایان گفت: این قول را به مردم صبور محله می‌دهیم که با یاری خداوند متعال مثل همیشه در تمامی عرصه‌های محرومیت‌زدایی و مطالبه‌گری انقلابی و قانونی در کنار آنها هستیم و خواهیم ماند و مشکلات منطقه را پیگیری می‌کنیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار