تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۶۹۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوروز فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ گردشگری دریایی خوزستان فراهم کرده است
 رئیس کمیته گردشگری دریایی خوزستان با اشاره به بهره مندی ۳۰۷ هزار نفر از امکانات گردشگری در مجموع بنادر استان گفت: نوروز فرصت مناسبی را برای معرفی و استفاده از ظرفیت های گردشگری دریایی استان فراهم کرده است.

  بهروز آقایی روز دوشنبه در نشست بررسی عملکرد کمیته گردشگری دریایی استان که در محل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد اظهارکرد: با حمایت‌های صورت گرفته از سازمان بنادر و دریانوردی، زیرساخت مطلوب فعلی در مجموع بنادر استان جهت پذیرش گردشگران نوروزی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای نوروز تاکنون تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۵۹ نفر از امکانات گردشگری مجموع بنادر استان بهره‌مند شدند افزود: از ۱۱ هزار و ۹۹۳ نفر گردشگر در بندر امام خمینی (ره) تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ نفر از زیرساخت‌های گردشگری دریایی مجتمع بندری و تعداد پنج هزار و ۵۱۸ نفر از امکانات پارک ساحلی این بندر که مهمترین آن گردش دریایی با استفاده از کشتی تفریحی بوده، استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح‌کرد: در بندر ماهشهر نیز تعداد ۲ هزار و ۵۵۶ نفر، در بندر هندیجان چهار هزار و ۹۰۰ نفر، بندر خرمشهر ۳۸ هزار و ۳۱۰ نفر و در بندر آبادان ۲۵۰ هزار نفر از زیرساخت‌های گردشگری فراهم شده بهره‌بردند.

وی فعالیت‌های گردشگری دریایی این بنادر را در قالب ۱۴ نقطه ایمن عنوان‌کرد و گفت: این نقاط پیش از سفرهای نوروزی شناسایی و نسبت به رعایت اصول ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی آماده‌سازی شده‌اند.

آقایی با تاکید بر اینکه همواره ایمنی به عنوان مهمترین اولویت فعالیت گردشگری دریایی مورد توجه قرار گرفته است افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی هیچگونه حادثه‌ای برای مسافران در بنادر استان رخ نداده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه تلاش این اداره کل حمایت از کسب و کارهای حوزه گردشگری دریایی و ایجاد نشاط عمومی در بین هموطنان است گفت: در مدت فعالیت کمیته گردشگری دریایی استان حادثه‌ای رخ نداده و این امر را افتخاری برای خدمت به مردم بخصوص شهروندان استان خوزستان می‌دانیم.

وی بیان‌داشت: در این مدت یک هزار ۲۰۰ جلیقه نجات بین گردشگران توزیع شد و ظرفیت مسافری دریایی ایمن در مجموعه های بندری استان نسبت به سال گذشته به میزان چهار هزار و ۳۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

آقایی ادامه داد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی برای گردشگران از فعالیت قایق های فاقد هویت جلوگیری شد و به صاحبان قایق های موجود آموزش‌های کاربردی در حوزه ایمنی ارائه شده است.

رئیس کمیته گردشگری دریایی استان خاطرنشان کرد: فعالیت کشتی های تفریحی در محدوده برخی از بنادر استان نیز علاوه بر ایجاد رضایت برای مسافران، مانعی برای فعالیت قایق‌های فاقد هویت و استاندارد ایمنی شده است.

تعیین و شناسایی ۱۴نقطه گردشگری دریایی ایمن، فعالسازی ۹ ایستگاه دریایی در بنادر خوزستان و پایش مستمر فعالیت‌های گردشگری با استقرار پایگاه‌های جستجو نجات دریایی، اطلاع رسانی محیطی و آگاهی بخشی به گردشگران با شماره تلفن شبانه روزی نجات دریایی ۱۵۵۰ با هدف ارتقاء ایمنی دریایی ایجاد شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار