تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1401 برگزار شد:
صباانرژی به یکی از معتبرترین برندهای سرمایه‌گذاری و تولید در کشور تبدیل خواهد شد

 بیست و هشتمین و آخرین جلسه منتهی به سال 1402شورای معاونان و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست دکتر علیرضا زمان‌پور ضمن بررسی عملکرد سال جاری معاونت‌ها و واحدهای این هلدینگ، بر ضرروت تقویت حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: در جلسه ای که رهبر معظم انقلاب با فعالان اقتصادی داشتند تاکید اول ایشان بر سرمایه‌گذاری بود. همچنین رییس جمهور محترم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اشتغال تاکید کردند. تاکید وزیر محترم هم در جلسات مختلف همواره بر اشتغال آفرینی بوده است. بر این اساس، اولویت اصلی ما در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه‌گذاری است که متاثر از سیاست های حاکمیتی است.

زمان‌پور با مروری بر برنامه‌های اجرا شده در سه ماه گذشته در شرکت سرمایه‌‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، تشریح کرد: آغاز عملیات اجرایی فاز احیا 2 صبافولاد با حضور استاندار و مدیرعامل صندوق، آغاز عملیات اجرایی پروژه پلیمر کنگان با حضور وزیر نفت و افتتاح خط تولید افزایش ظرفیت لاستیک‌های تیوبلس ایران‌یاسا تنها بخشی از فعالیت‌های مهم سه ماه گذشته است.

وی ادامه داد: افزون بر کلنگ‌زنی طرح‌های بزرگ، اقدامات زیربنایی خوبی برای کلان‌پروژه‌های جدید انجام شده که از آن جمله می‌توان به تفاهمنامه تملک زمین 100 هکتاری در منطقه ویژه بوشهر برای راه‌اندازی طرح اوره آمونیاک ، پلی اتیلن و سه طرح پایین‌دستی و مذاکرت برای تملک زمین دیگری برای ساخت مخازن نفتی که اقدام بسیار بزرگی است، اشاره کرد.

زمان‌پور اظهار داشت: در حوزه نفتی ،موافقت وزیر نفت را برای تاسیس میدان گازی در مسجدسلیمان دریافت کرده‌ایم و در کنار آن، در حال پیگیری راه‌اندازی پتروپالایش استان چهارمحال بختیاری هستیم. همچنین، در حال مذاکرات برای جذب سرمایه به منظور تاسیس پالایشگاه یک میلیارد دلاری در شهرستان سامان این استان می باشیم و در حال حاضر پیگیر تامین مالی و فاینانس آن می باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بر سیاست دانش‌بنیان کردن شرکت‌های تابعه تاکید کرد و گفت: با دانشگاه صنعتی شریف برای راه اندازی پارک فناوری برای هلدینگ صباانرژی در کارخانجات تولیدی تهران تفاهمنامه امضا کرده ایم و تلاش می کنیم از معافیت‌های مالیاتی و مزایای قانون جهش تولید استفاده کنیم.

زمان‌پور به برنامه تحول در فولادسازی خانواده صباانرژی اشاره کرد و اظهار داشت: با انتصاب مدیرعامل جدید فولاد اکسین خوزستان تلاش می‌کنیم مشکلات سهامداری را حل کنیم و پروژه‌های جدید فولاد سازی و آهن اسفنجی را در این شرکت در اولین فرصت آغاز کنیم. همچنین در نظر داریم، طرح کیسینگ را در شوش توسط لوله سازی اهواز اجرا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون فرصت بزرگی پیش رو قرار دارد که بتوانیم با همت مضاعف، پروژه‌های کلانی را اجرا کنیم. با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ، برنامه ما این است که صباانرژی را یکی از معتبرترین برندهای سرمایه‌گذاری و تولید در کشور تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر ضرورت اتمام طرح‌های در دست اجرا گفت: معظل کشور ما بیکاری و تورم است و با راه اندازی هر پروژه می توانیم به حل بخشی از این مشکلات کشور کمک کنیم. در سال آینده با همت تیم مدیریتی مستقر در هلدینگ و شرکت‌های تابعه، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، کارنامه درخشانی در تولید و سودآوری ثبت خواهیم کرد.

:
:
:
آخرین اخبار