تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۶۶۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله دوم طرح ارتقای سطح دانش دبیران در خوزستان پایان یافت
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرحله دوم طرح ارتقای سطح دانش دبیران در خوزستان با مشارکت شرکت ملی نفت پایان یافت.
 امین بر ملا روز یکشنبه در جلسه طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: طرح ارتقای سطح دانش دبیران در خوزستان یک طرح راهبردی و اثربخش است که به دنبال بهبود شاخص های کیفی آموزشی و تخصصی در سطح مدارس استان است.

وی گفت: دومین مرحله طرح توانمندسازی دبیران متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش خوزستان در قالب طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی، با راهبری معاونت آموزش متوسطه و کمک و حمایت مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز جنوب و در راستای تحقق برنامه های عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در فاز دوم به مرحله اجرا رسید.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد افزود: بالغ بر ۲ هزار و ۵۶۰ نفر ساعت در قالب این طرح دوره تخصصی برگزار شد که در گروه درسی ریاضی ،تجربی و حسابان ۸۰ دبیر، در گروه فیزیک ۸۰ نفر، در گروه زبان انگلیسی ۸۰ نفر و در بخش آزمایشگاه نیز ۸۰ نفر شرکت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر نقش نیروی انسانی در تحقق جهش تحولی بیان کرد: مهمترین گام در اجرای طرح های کیفیت بخشی ، بسترسازی برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان است‌.

مسعود حمیدی نژاد ادامه داد: جهش تحولی در ۲ بخش اصلاحی و توانمندسازی به صورت ویژه و با همراهی نیروی انسانی توانمند و متخصص دنبال می شود تا شاهد رشد شاخص های کیفی در حوزه‌های آموزشی و تربیتی باشیم.

وی با تاکید بر نقش معلمان در تحقق برنامه های کیفیت بخشی، ادامه داد: یکی از مهمترین و اصلی ترین گام های متولیان حوزه کیفیت بخشی در آموزش و پرورش خوزستان توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آموزگاران و دبیران است چرا که تحول تنها با ارتقای دانش تخصصی معلمان و توانمندسازی این همکاران محقق و میسر می شود.

حمیدی نژاد گفت: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی با هدف اجرای برنامه های کیفیت بخشی به صورت ویژه در سطح مناطق و نواحی خوزستان دنبال می شود تا شاهد چرخش تحولی در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان باشیم.

در خوزستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند. ۷۰ هزار نیروی فرهنگی در خوزستان کار تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز را به عهده دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار