تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۶۱۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست شهرداری دزفول انتخاب شد
 اعضای شورای اسلامی شهر دزفول ضمن موافقت با تقاضای استعفای سیدحسن عیسی زاده شهردار دزفول، عباس یوسفی نژاد را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.

 رئیس شورای اسلامی شهر دزفول عصر یکشنبه در نشست علنی این شورا نامه استعفای سیدحسن عیسی زاده را قرائت کرد.
محمدحسن پرآور گفت: عیسی زاده طبق بند الف تبصره چهار ماده ۷۱ قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران استعفای خود را در روز ششم آذرماه تقدیم کرد.
وی با بیان اینکه استعفای شهردار در اختیار شورای شهر قرار گرفت و با موافقت هفت عضو شورا پذیرفته شد، افزود: تلاش شد شهردار دزفول در این نشست حضور یابد و دلایل استعفای خود را برای تنویر افکار عمومی اعلام کند ولی این امر محقق نشد از طرفی امکان بلاتکلیف ماندن موضوع نیز نبود به همین منظور با رای گیری اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول همچنین در خصوص آتش زدن بنر شهدا نیز گفت: آتش زدن بنر شهدا دل دلسوزان نظام را به درد آورد.

وی ضمن محکوم کردن این عمل وقیح از همه دستگاه‌های ذیربط خواست با عاملان این اقدام برخورد کنند.

پرآور بیان کرد: شهدا و خانواده شهدا خط قرمز ما هستند؛ مماشات، کوتاهی و قصور در برابر چنین اقداماتی قابل تحمل نیست.

علیرضا زمانی راد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: شورای ششم، شهرداری دزفول را با بدهی‌های انباشته شده، حساب‌های مسدود، طرح‌های عمرانی نیمه تمام یا متوقف، نداشتن بانک اطلاعات املاک و نیروی انسانی، تورم نیروی انسانی، توقعات غیرقانونی ادارات از شهرداری و نابودی امکانات آتش نشانی تحویل گرفت.
وی افزود: با این اعتقاد که شهرداری نباید فقط توسط مهندسان عمران اداره شود و نیازمند یک مدیر است با نظر اعضای شورا، عیسی زاده وارد شهرداری شد.
این عضو شورای اسلامی شهر دزفول اظهارداشت: انجام امور زیربنایی و زیرساختی نشان دهنده این بود که شهردار دزفول برنامه های درازمدتی دارد و استعفای وی بدون مشورت با اعضای شورا، به منزله هدردادن فرصت‌های شهر و شهرداری است.
وی افزود: باید صحبت‌های شهردار در صحن شورا شنیده شود و در صورت منطقی بودن مشکلات با استعفای ایشان موافقت در غیر اینصورت عزل شود.
غلامعلی رسالتی یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز گفت: عیسی زاده فردی پاکدست، اخلاق مدار و از مدیران توانا و لایق است که درخصوص مشکلات شهری نشست‌های متعددی با اعضای شورا برگزار کرده است.
وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده افزود: با وجود کارهای مثبت زیربنایی انجام شده در یکسال اخیر، مردم فعالیت عمرانی چشمگیری ندیدند از این رو حالا که شهردار استعفا داده با استعفای او موافقت می‌شود.
حجت الاسلام مهدی جعفرنمازی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: وقتی طرح سوال از شهردار مطرح شد با استعفای شهردار مواجه شدیم این نباید به یک رویه نادرست تبدیل شود.
علیرضا مجدی نسب یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: هنگام آغاز فعالیت شورای ششم با ۱۰ طرح ناتمام، نداشتن سند املاک شهرداری، چهار هزار میلیارد ریال بدهی شهرداری، ۲ برابر بودن چارت سازمانی، وجود شکایات متعدد علیه شهرداری در دادگاه، بی‌اعتمادی پیمانکاران از شهرداری، نداشتن برنامه آمایش سرزمینی، نبود اطلس سرمایه گذاری، نداشتن تیم حقوقی قوی و بازنشسته شدن ۳۰ مدیر شهرداری مواجه بودیم.
وی افزود: طی فراخوانی که برای انتخاب شهردار دزفول داده شد عیسی زاده به عنوان شهردار دزفول انتخاب و نهایت تلاش برای ایجاد آرامش در شورا و شهرداری انجام شد.
این عضو شورای شهر دزفول بیان کرد: با تلاش صورت گرفته، هیات عالی سرمایه گذاری تدوین و اطلس سرمایه گذاری تا آخر آذرماه چاپ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آخرین مراحل تدوین طرح طاووس و قائم در حال انجام است، افزود: حقوق‌ها به روز و ۲۰ دستگاه اتوبوس و چهار دستگاه آتش نشانی همراه با دیگر تجهیزات خریداری شده و کارخانه سیار آسفالت نیز در حال خریداری است‌.
مجدی نسب بیان کرد: راه اندازی اصلاح نور در پارک‌های دزفول با صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبار، پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی به تامین اجتماعی و ۷۰ میلیارد ریال بدهی به مردم از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال اخیر است.
وی افزود: تا پایان امسال شهر هوشمند با صرف ۸۰ میلیارد ریال راه اندازی و ۳۰ نقطه ترافیکی اصلاح می‌شود.
مجدی نسب بیان کرد: طی ۶ ماه دوم سال گذشته، ۴۲ هزار مترمربع و طی ۶ ماه نخست امسال ۶۴ هزار مترمربع آسفالت انجام شده و انجام ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سال آینده هدف گذاری شده است.
وی افزود: طی ۶ ماه نخست امسال، ۲۷۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در دزفول اجرا شده و برای بروز رسانی تجهیزات اداری شهرداری نیز ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با انجام چنین اقدامات زیربنایی انتظار استعفای شهردار را نداشتیم.

عادل دوایی‌فر یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز گفت: اعضای شورای شهر طی یکسال اخیر هیچ کوتاهی درخصوص انجام امور شهرداری با شهردار نداشته و حضور ۱۰۰ درصد بوده است.
وی افزود: البته انتظارات نسبت به کارهای انجام شده بیشتر بود و گله مندی مردم نشانه کم بودن اقدامات است؛ با این وجود ضمن احترامی که برای شهردار دزفول قائلم با استعفای ایشان موافقت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، عباس یوسفی نژاد عصر یکشنبه با ۶ رای اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در مقابل سه رای به عنوان سرپرست شهرداری دزفول انتخاب شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار