تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۱۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش اختلال یادگیری در دانش آموزان


کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: بازگشایی مدارس پس از ۲ سال تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، افزایش اختلال یادگیری در دانش آموزان را آشکار کرد.

سمیه پورزالکیان گفت: سختی تحصیل مجازی و تبعات آن برای دانش‌آموزان نوجوان امری بسیار مهم است و از طرفی ضعف در فراگیری دانش و مهارت، نبود تمرکز کافی در محیط خانه و دوری از شور و نشاط حضور در مدرسه برای نوجوان، در بلندمدت مشکلاتی به همراه داشته است. اختلال یادگیری و افت تحصیلی مشکلی که باید جدی گرفته شود

او می گوید: بروز مشکلات یادگیری در دانش‌آموزان و نوجوان در دوران شیوع کرونا را باید درک شود، ولی این موضوع نباید توجیهی بر تلاش نکردن و یا کم کاری والدین و مربیان در امر یادگیری دانش‌آموزان باشد.

به گفته اواگر دانش آموز در دوره دبستان هم مشکلات یادگیری در دروس ریاضی و دیکته و خواندن و نوشتن را داشته که درمان نشده است، به این نتیجه می‌رسیم که نوجوان مبتلا به اختلال یادگیری درمان نشده است.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی می‌گوید:، اما اگر دانش‌آموز تا دوره دبیرستان در دروس وضعیت خوبی داشته و در دوران کرونا به دلیل مسائل آموزش نادرست، مسائل خانواده یا مشکلات عاطفی این شرایط را ندارد، دچار افت تحصیلی شده است.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: فرزندانی که مشکلات بیش فعالی و اختلال یادگیری و مسائل رفتاری دارند، باید والدین نظارت و مشارکت بیشتری بر آموزش آن‌ها داشته باشند

این آموزگار گفت: تقویت حافظه بینایی نقش مهمی دارد و دانش آموز باید مواردی را که می‌بیند به ذهن می‌سپارد تا بتواند آن‌ها را یادآوری کند، فرزندانی که در نوشتن حروف هم‌صدا مشکل دارند و اشتباه می‌نویسند یکی از علل اصلی آن ضعف در حافظه بینایی دانش‌آموز است.

پورزالکیان تقویت حافظه شنوایی را از دیگر رویکرد‌های مهم در آموزش بهینه فرزندان عنوان کرد و می گوید: در این روش با گفتن اعداد یا کلمات متفاوت برای دانش‌آموز و سپس پرسیدن نام تعداد یا کلمات شنیده شده به وسیله دانش‌آموز است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار