تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
0 تا 100 چگونگی راه اندازی یک فروشگاه لباس یا پوشاک
 یکی از کسب و کارهایی که حاشیه سود بالایی داشته و جزء کالاهای مصرفی می باشد فروشگاه لباس یا پوشاک می باشد. انواع مختلفی از انواع پوشاک وجود دارد که شما می توانید وارد آن شوید. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم و چگونگی راه اندازی یک فروشگاه لباس و پوشاک را بیان نماییم.

قبل از راه اندازی فروشگاه فیزیکی و یا اینترنتی پوشاک باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا به موضوع فروش پوشاک یا لباس علاقه دارید یا خیر؟ چرا که مهم ترین عامل در موفقیت هر کسب و کاری صبر داشتن و علاقه به آن کار می باشید. اگر به موضوع فروش پوشاک علاقه دارید تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

اولین قدم، انتخاب نوع پوشاک:

اولین قدم در راه اندازی یک فروشگاه پوشاک یا لباس انتخاب نوع لباس می باشد. این موضوع بسیار مهم است که بتوانید بهترین نوع لباس را با بهترین قیمت خریداری کنید.

در وهله اول باید مشخص کنید در کدام حوزه لباس می خواهید مشغول به فعالیت کنید. لباس زنانه، مردانه، بچه گانه، مجلسی و ...

باید قبل از راه اندازی کار تحقیقات مفصلی در این زمینه انجام دهید. لباسی را انتخاب کنید که فروش بیشتر و حاشیه سود بالاتری داشته باشد.

برای این موضوع می توانید از سایت آی بنکدار کمک بگیرید. این سایت به عنوان مرجع معرفی کسب و کارهای عمده فروشی در ایران فعالیت می کند. در یک مقاله به بررسی بهترین منابع خرید لباس عمده کیلویی پرداخته است که می تواند برای  شما راهگشا باشد.

راه اندازی فروشگاه و بوتیک لباس

دومین قدم، انتخاب مکان مناسب:

پس از اینکه نوع لباس را تعیین کردید باید با توجه به سطح کاری خودتان یک مکان مناسب پیدا کنید. اگر نوع لباس شما لاکچری است باید سراغ مکان هایی بروید که لوکس بوده و مشتریان با قدرت خرید بالا آن جا حضور دارند.

اما اگر لباس هایی را انتخاب کرده اید که فروش بالا داشته و رنج قیمتی پایینی دارند بهتر است سراغ پاساژها یا بورس های پوشاک بروید.

هر شهری برای هر نوع پوشاکی دارای بورس هست. بورس پوشاک شهر خود را پیدا کنید و در انجا مغازه اجاره کنید.

قطعا متراژ مغازه بستگی زیادی به بودجه و همچنین میزان جنس شما دارد. که این موضوع کاملا بستگی به خودتان دارد.

سومین قدم، دکور و فضاسازی:

یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان ایجاد یک فضای زیبا و مناسب برای خرید می باشد. این عامل خود به موارد مختلفی بستگی دارد. بودجه مناسب می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

اما قبل از بودجه توجه به روانشناسی مخاطبان و مشتریان، توجه به نوع لباس انتخابی برای فروشف توجه به موقعیت مکانی فروشگاه فیزیکی، توجه به بودجه شما در این زمینه و خیلی از موارد دیگر می تواند در بحث دکور و فضاسازی تاثیرگذار باشد.

نکته مهم در بحث دکور توجه به متدها و ترندهای روز دنیا در این زمینه می باشد. باید آخرین فشن شوها و همچنین آخرین تحقیقات در زمینه فروش پوشاک را مطالعه کنید و ببیند در علم روز دنیا در زمینه طراحی دکوراسیون فروشگاهی چه مطالبی بیان شده است و بر اساس آن شروع به هزینه بکنید.

لوازم لازم برای راه اندازی بوتیک لباس

چهارمین قدم، کسب مجوزات قانونی:

اگر به دنبال این هستید که در آینده دچار مشکل نشوید، از همین الان دنبال کارهای قانونی و مجوزات لازم باشید. به محض اینکه شما کار خود را شروع کنید از سازمان های مختلفی به سراغ شما می آیند تا کسب و کار شما را از لحاظ قانونی مورد بررسی قرار دهند.

بحث های مالیاتی، عوارض، بیمه نیروها، بهداشت و... از جمله مسائلی بوده که در آینده می تواند بر روی کسب و کار فروش پوشاک شما موثر باشند. بهتر است قبل از هر هزینه ای این موارد قانونی را به طور کامل تعیین تکلیف نمایید.

پنجمین قدم، پر کردن فروشگاه:

همان طور که در بخش های قبلی گفتیم برای پر کردن فروشگاه باید به نکات مهمی توجه کنید که در این مقاله نمی تونیم به آن بپردازیم.

چیدمان فروشگاه ها و نحوه قرار گرفتن لباس ها بر روی رگال ها، ترتیب قرار گیری لباس ها در فروشگاه و موارد بسیار دیگری می تواند بر روی  فروش شما تاثیرگذار باشد.

مثلا در خیلی از فروشگاه ها، محل صندوق را طوری انتخاب می کنند که فرد مجبور باشد یک بار تا انتهای فروشگاه برود و از تمامی محصولات دیدن نماید.

و یا معمولا در اطراف صندوق، محصولات ریزتر و کاربردی تری را قرار می دهند تا مشتریان در آخرین لحظات از آن ها خرید کند.

اگر یک جستجو در اینترنت داشته باشید نکات فراوان زیادی را به دست خواهید آورد که می تواند فروش شما را افزایش دهد.

یک نکته مهم دیگر در پر کردن فروشگاه، تامین لوازم ضروری برای راه اندازی یک فروشگاه می باشد. رگال، جا لباسی، تگ لباس، اتاق پرو، کیسه لباس، ملزومات صندوق و...برخی از لوازم ضروری برای داشتن یک فروشگاه فیزیکی لباس می باشد.

نکات کلی راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی لباس را بیان کردیم. در ادامه به مهم ترین نکاتی که می تواند برای شما فروش بیشتری را به همراه داشته باشد اشاره خواهیم کرد.

  • از نکات مهمی که می تواند در فروش شما موثر باشد موقعیت مکانی فروشگاه شما می باشد. اگر داخل یک پاساژ مغازه انتخاب می کنید حتما مدت زیادی را به بررسی موقعیت پاساژ، رفت و آمد یا به اصطلاح پاخور بودن پاساژ، شهرت پاساژ و .... بپردازید.
  • انتخاب جنس خوب شاید مهم ترین عامل فروش شما باشد. یک اصطلاح معروفی بین کسبه بازار وجود دارد که بیان می کند، خرید خوب، فروش خوب. یعنی زمانی که شما بتوانید یک جنس پر طرفدار را با کیفیت خوب و قیمت مناسب خریداری کنید، می توانید همین جنس را با قیمت مناسب هم بفروشید و نگران خواب سرمایه نباشید.

:
:
:
آخرین اخبار