تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۵۶۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سگ‌های بدون صاحب در اهواز پیش از بازگشایی مدارس جمع‌آوری شوند
  نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: جمع‌آوری و مدیریت سگ‌های بدون صاحب به عنوان اولویتی مهم پیش از بازگشایی مدارس باید به صورت جدی در دستور کار شهرداری اهواز باشد.

 حجت اله زارع زاده روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هفتاد و سومین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر کلانشهر اهواز، افزود: اقدامات شهرداری اهواز برای جمع آوری و مدیریت سگ های بدون صاحب از سطح این شهر قابل تقدیر است ولی این اقدامات کافی نیست.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن آغاز سطح تحصیلی و افزایش تردد دانش آموزان در سطح معابر شهری، جمع آوری سگ های ولگرد برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی ضروری است چرا که اگر اتفاقی در این زمینه انجام شود، دیگر قابل جبران و بخشش نیست.

زارع زاده با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی گفت: پس از پشت سر گذاشتن ۲ سال فعالیت غیرحضوری مدارس به دلیل شیوع کرونا، مهر امسال فعالیت مدارس و مراکز آموزشی به صورت حضوری برگزار می شود که تدابیر لازم برای استقبال از سال تحصیلی ضروری است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: شناسایی و اصلاح منهول‌های روباز در خیابان‌های منتهی به مدارس، لکه‌گیری و پرکردن خیابان‌های منتهی به مدارس، هرس درختان، نظافت و معابر و همچنین نصب علایم هشداردهنده ترافیکی از جمله اقدام هایی است که تا پیش از آغاز سال تحصیلی باید در اهواز انجام شود.

وی گفت: محیط پیرامون برخی مدارس در اهواز با نخاله و زباله اشغال شده است که نسبت به پاکسازی کامل نخاله‌ها و زباله ها در اطراف مدارس اقدام جدی و فوری شود.

زارع زاده در ادامه با تقدیر از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور به خاطر نگاه ویژه و توجه جدی به تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز و تامین اعتبار آن افزود: متاسفانه این فرصت برای مردم اهواز به یک تهدید تبدیل شده است.

نایب رییس شورای شهر اهواز، خطاب به مدیران شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: کام مردم اهواز بابت وضعیت اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز و نبود نظارت در این زمینه را بیشتر تلخ نکنیم چرا که آستانه تحمل مردم محدود است.

وی ادامه داد: طرح های شرکت آب و فاضلاب بیشتر خیابان های اهواز را در نوردیده است که صرف نظر از کیفیت اجرای آنها، مدت زمان اجرای طرح ها، ترمیم روکش آسفالت آن هم اگر انجام شود کیفیت ندارد که خسارت زیادی را در پی داشته است.

زارع زاده گفت: بازگشایی مدارس و آغاز فصل بارندگی در پیش است و اگر مسوولان آبفای خوزستان و اهواز نسبت به انجام تعهدات پیرامون ترمیم نوار حفاری ها اقدام نکنند، ممکن است حوادث ناگواری در پیش باشد.

کیفیت نان در اهواز به موضوعی غیرقابل حل تبدیل شده است

زارع زاده در ادامه با اشاره به تعداد کم و ساعت کارکرد پایین نانوایی‌های اهواز افزود: مردم در اهواز برای تهیه نان به دلیل تعداد کم نانوایی ها و ساعت های پایین فعالیت این واحدهای صنفی با مشکل روبه رو شده‌اند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز کیفیت پایین نان در این شهر را مورد انتقاد جدی قرار داد و گفت: کیفیت نان در شهر اهواز به موضوعی غیرقابل حل در این شهر تبدیل شده است.

وی بیان کرد: مهمترین استدلال برای افزایش نرخ نان همواره در سال های گذشته افزایش کیفیت بوده است ولی حداقل این موضوع در اهواز محقق نشده است.

وی ادامه داد: کیفیت پایین نان، تعداد کم نانوایی ها، وجود نرخ‌های متعدد و ساعت فعالیت پایین واحدهای نانوایی از جمله موضوعاتی است که مردم اهواز را با مشکل روبه رو کرده است که ورود فرمانداری به این موضوع ضروری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار