تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۴۱۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم بارندگی و مه آلودگی
  اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم سامانه بارشی و وقوع پدیده مه تا روز سه‌شنبه هفته جاری در خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: تداوم فعالیت سامانه بارشی و پدیده مه از روز یکشنبه تا اواسط روز سه‌شنبه پیش بینی شده و شدت بارش‌ها در روز دوشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه و در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات خوزستان خواهد بود و وقوع پدیده مه به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی نیز قابل انتظار است.

بر اساس این هشدار نوع مخاطره شامل رگبارباران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق مرتفع، وزش باد متوسط گاهی شدید، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر شهری خواهد بود و بارش به ویژه مناطق شمالی،شرقی، شمال شرقی و ارتفاعات خوزستان و وقوع پدیده مه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

 اثر مخاطره احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید افقی واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری و جاده ای و آبگرفتگی معابر عمومی را شامل می شود.

بیشترین میزان بارندگی از ابتدای ورود سامانه بارشی از پنجشنبه گذشته تا شنبه هفته جاری در سردشت دزفول به میزان ۱۰۸ میلیمتر ثبت شده است.

بر اساس این گزارش میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شیوند ۷۹، قلعه تل ۵۵، باغملک ۴۳، امامزاده عبداله ۳۹، پیرموسی ۳۲ و صیدون ۲۸ میلیمتر گزارش شده است.

مجموع بارندگی از روز پنجشنبه تا ساعت ۹:۳۰ روز شنبه در ایذه ۵۹.۳، دزپارت ۵۴.۲، بستان ۵۲.۲، دزفول ۴۹.۸، لالی ۴۰.۳، شوشتر ۳۷.۷، شوش ۳۶.۴، حسینیه اندیمشک ۳۵.۵، مسجدسلیمان ۳۱.۶، گتوند ۲۲.۱، رامهرمز ۲۱.۲، آغاجاری ۱۷.۴، بهبهان ۱۵.۵، امیدیه ۱۴.۳، هندیجان هشت، کشاورزی اهواز ۷.۲، اهواز ۵.۶، شادگان ۴.۵، ماهشهر ۴.۴ و آبادان ۰.۶ میلیمتر ثبت شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار