تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۴۰۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفانشان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌آل بتوانند علاوه بر ارتقاء جایگاه خود از نام فوتبال خوزستان دفاع کنند.

 هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه و تیم نفت آبادان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.  

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته سیزدهم این پیکارها به مصاف گل گهر رفت و در یک بازی نسبتا ضعیف تن به شکست داد همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی بیرون از خانه و در مصاف با مس رفسنجان با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد؛ تیم فولاد نیز در خانه میزبان پیکان بود که با تساوی یک بر یک متوقف شد. 

فولادی ها به همراه جواد نکونام تاکنون در سه بازی به برتری رسیدند و تساوی بدموقع آنها در هفته قبل برابر پیکان تا حدودی فولادی ها را از صدر جدول دورتر کرد که این اتفاق موجب ناراحتی هواداران شده است.

تیم‌ نفت آبادان نیز سه بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشت و در ادامه سه برد، چهار تساوی و سه باخت دیگر کسب کرد، نفتی ها در هفته گذشته یک باخت سنگین کسب کرده و نتوانستند جایگاهشان را در جدول ارتقاء دهند که این موضوع به مذاق هواداران خوش نیامد.

نفت مسجدسلیمان در این فصل تاکنون ۶ باخت، پنج تساوی و ۲ برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد بسیار ضعیفی به شمار می رود، نفتی های مسجدسلیمان اگر نتوانند در بازی های باقیمانده تا نیم فصل اول امتیاز لازم را کسب کنند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگند.

نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان

دیدار ۲ تیم نفتی آبادان و مسجدسلیمان در حقیقت بازی بین تیم های ندار و مظلوم فوتبال کشور است که سابقه طولانی مدتی در فوتبال ایران داشته و بازیکنان بسیاری را در ادوار مختلف تقدیم تیم ملی کرده اند اما با این وجود کسی  آنها را یاری نمی کند.

مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تیمداری ارگان های دولتی موجب شد تا شدیدترین آسیب به تیم های نفتی کشور وارد شود که ۲ تیم نفت آبادان و مسجدسلیمان در راس این موضوع قرار دارند.

به گفته بسیاری از کارشناسان کشور، این قانون بدون خرد جمعی و ناآگاهانه در ورزش کشور اخذ شد و استان های جنوبی که وابسته به ورزش نفت هستند، بیشترین زیان را دیدند. هر ۲ تیم نفت آبادان و مسجدسلیمان در چند سال اخیر بارها از این موضوع متزلزل شدند و تا الان وضعیت اسپانسرینگ آنها مشخص نیست.

در یکی، ۲ سال اخیر هر  ۲ تیم از همان ابتدای راه با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند و هر از گاهی هواداران آنها اعتراض خود را به گوش مسئولان استان و کشور می رسانند اما هنوز گوش شنوایی برای شنیدن درد و دل علاقه مندان به فوتبال در آبادان و مسجدسلیمان وجود ندارد.

بازیکنان نفت آبادان که از ابتدای فصل تاکنون هیچگونه دریافتی نداشتند به بهانه اعتراض، ۲ روز بر سر تمرینات حاضر نشده و خواستار رفع این مشکل شدند تا اینکه  مسئولان باشگاه قول پرداخت واریزی را به بازیکنان داده و آنها اعتصاب خود را شکستند.

علیرضا منصوریان و فراز کمالوند که در این فصل هدایت نفت آبادان و مسجدسلیمان را برعهده دارند در فصل نقل و انتقالات نتوانستند بازیکنان مطلوبی را جذب کنند اگرچه فصل نقل و انتقالات زمستانی نزدیک است و باید دید این ۲ مربی چه بازیکنانی را جذب خواهند کرد.

پیش از شروع مسابقات لیگ برتر، خوشبین ترین هواداران نفت آبادان و مسجدسلیمان تصور نمی کردند که جایگاه تیمشان در هفته سیزدهم رقابت ها در رده های دوازدهم و پانزدهم باشد، لذا دربی نفتی های خوزستان شاید فرصت مناسبی برای اوج گیری طلایی پوشان باشد.

نفت آبادان در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می برند اما در خط حمله و دفاع با مشکل اساسی رو به رو است به گونه ای که تاکنون هفت گل زده داشته و ۱۳ بار دروازه اش باز شده است.

نبرد منصوریان و کمالوند ۲ مربی جوان فوتبال کشور در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام یک بر دیگری غلبه خواهد کرد.

هر ۲ تیم اگر می خواهند در لیگ امسال ماندگار شوند، در این بازی محکوم به کسب امتیاز هستند اگرچه نفت آبادان در خانه بازی می کند و شانس بیشتری برای برد دارد.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشته و در ۱۳ بازی گذشته خود تیم‌های نساجی، پیکان،هوادار، ذوب آهن و فولاد را متوقف کرد و در مقابل گل گهر، پرسپولیس، سپاهان، آلومینیوم، تراکتورسازی و مس رفسنجان تن به شکست داد و مقابل پدیده و فجرسپاسی به برتری رسید.

بازیکنان نفت آبادان به دلیل شکست در بازی قبل مقابل مس رفسنجان، از انگیزه بالایی برای برد برخوردار هستند. تیم نفت مسجدسلیمان  به دلیل استفاده از بازیکنان جدید و مشکلات مالی، برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان دارد که به گفته فراز کمالوند تعطیلات پیش رو در لیگ زمان مناسبی برای ترمیم تیمش خواهد بود.

نقطه ضعف تیم نفت مسجدسلیمان خط دفاعی آنها بوده که تاکنون ۱۳ گل دریافت کرده و ۶ بار دروازه حریفان را باز کرده است. این موضوع باعث می شود تا کمالوند تدابیر تاکتیکی مناسبی برای خط دفاعی تیمش در نظر بگیرد.

هواداران نفت مسجدسلیمان معتقد هستند که عملکرد تیمشان تا اینجای رقابت ها ضعیف بوده و فراز کمالوند هنوز نتوانسته نتیجه گیری لازم را داشته باشد.

سپاهان - فولاد

تیم فولاد خوزستان در هفته سیزدهم مسابقات در مصاف با پیکان، بازی خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که در خانه بازی می کرد، بازی برده را با تساوی جا به جا کرد؛ فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه ششم جدول بالا بیایند.

جواد نکونام سرمربی فولاد معتقد است که تیمش به لحاظ بدنسازی با مشکلات جدی روبه رو بوده و برای رسیدن به آمادگی لازم نیاز به زمان بیشتری دارد.

هر ۲ تیم سپاهان و فولاد که دارای آکادمی فوتبال هستند از بازیکنان جوان متعددی بهره می برند که این موضوع آینده آنها را تامین می کند، این ۲ تیم به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا حضور دارند.

فولاد خوزستان در این فصل با مصدومان زیادی روبه رو بوده و این موضوع بلای جان نکونام در برخی بازی ها شده است اما روی هم رفته برخی از کارشناسان فوتبال تیم فولاد را یکی از شانس های کسب سهمیه آسیایی می دانند.

شاگردان نکونام در هفته سیزدهم مسابقات به مصاف تیم سپاهان می‌روند که در این فصل از رقابت ها عملکرد نسبتا خوبی داشته و یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی است که این موضوع کار را برای فولادی ها سخت تر می کند.

تیم فولاد که در هفته گذشته نتیجه خوبی کسب نکرد از انگیزه بالایی برای برد مقابل سپاهان برخوردار است البته نباید فراموش کرد که شاگردان نکونام به سختی بیرون از خانه امتیاز از دست می دهند.

شاید حضور فرشاد احمدزاده در تیم سپاهان که سابقه بازیکن در فولاد را دارد در نوع خود دیدنی باشد، احمدزاده فصل قبل بازی های موثری برای سرخپوشان اهوازی به نمایش گذاشت.

آخرین تقابل سپاهان و فولاد با تساوی بدون گل به پایان رسید. حال باید دید که این بار بازیکنان فولاد به سرمربیگری نکونام قادر به شکست تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان هستند یا خیر.
 
تیم های فولاد، نفت آبادان و مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۱۸، ۱۳ و ۱۱ امتیاز در مکان های هفتم، دوازدهم و پانزدهم رده بندی جای گرفته اند. 

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم مسابقات به شرح ذیل است:

شنبه ۱۸ دی ماه:

سپاهان - فولاد( ساعت ۱۷)

نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان (ساعت ۱۷)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار