تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس در خوزستان در سال جاری
 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۵۰ مدرسه در قالب حدود یک هزار کلاس درس در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد که تعداد زیادی از این مدارس سنگی بوده‌اند که با مدارس مستحکم جایگزین خواهند شد.

علی قربانی در آیین افتتاح دو مدرسه در اهواز که امروز (۱۴ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین بخش از حادثه سیل که در اهواز رخ داد، در محدوده آموزش و پرورش ناحیه ۴ بود که از نظر ما یک فرصت بود. در پی این حادثه، بیش از ۲۰ مدرسه تعمیر و احداث و تعداد زیادی از مدارس نیز تجهیزشدند و این در حالی است که نزدیک به ۷۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش ناحیه ۴ هستند.

 وی افزود: استان خوزستان امسال در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان رتبه اول کشوری را در مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به دست آورد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: متاسفانه به دلیل مهاجرت زیاد و حاشیه‌نشینی، اهواز جزو شهرستان‌هایی است که مشکلات آموزشی زیادی دارد؛ بنابراین در مناطق عین ۲، کریشان، کوی علوی، مهدیس، کیانشهر و تمام مناطق حاشیه‌ای اهواز  در حال مدرسه‌سازی با کمک خیرین هستیم.

وی افزود: سال گذشته ۷۵ درصد از یک هزار و ۳۳۰ کلاسی که ساختیم با مشارکت خیرین بود. این کار بسیار بزرگی است و اعتمادسازی شده است.

قربانی گفت: در ساخت مدارس جدید، معماری داخل و بیرون مدرسه‌ها کاملا متحول شده و  احداث فضای سبز و استفاده از مصالح نوین مد نظر قرار گرفته است. در این راستا، بزرگ‌ترین مدرسه سبز ‌کشور با ۲۴ کلاس در اهواز با خصوصیاتی منحصر به فرد، در آستانه بهره‌برداری است.

وی افزود: امروز نیز دو پروژه شش کلاسه خیرساز در اهواز افتتاح شد. در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۵۰ مدرسه در قالب حدود یک هزار کلاس درس در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد که تعداد زیادی از این مدارس سنگی بوده‌اند که با مدارس مستحکم جایگزین خواهند شد.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: مدرسه ، نوسازی
:
:
:
آخرین اخبار