تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبات سفر رئیس جمهور ۱۵۰ هزار شغل برای خوزستان ایجاد می‌کند
  استاندار خوزستان با بیان این که کارگروه‌های ویژه و دبیرخانه‌ای مسئولیت پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور را عهده‌دار خواهد بود، گفت: برنامه دو ساله‌ای بر اساس سفر رئیس جمهور در دستور کار هیات دولت قرار گرفته و مصوبات سفر رئیس جمهور نیز به بهترین شکل ممکن تصویب شده است.

صادق خلیلیان در نشست شورای اداری و آیین تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری اهواز که شامگاه چهارشنبه (۱۰ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان به عنوان یک استان ویژه و اهواز نیز به عنوان کلانشهر ویژه در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه وجود اقوام مختلف در خوزستان ظرفیتی برای این استان است، افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به نحو اولی برای اهواز انجام شود به گونه‌ای که شهر توسعه یافته، نوین و در شأن مردم این استان داشته باشیم. امیدواریم در این دولت انقلابی که همت خود را صرف حمایت از خوزستان کرده است، شاهد تحقق این هدف باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اهواز با مسائل و مشکلات عدیده‌ای مواجه است و در یکی دو سال اخیر بحث فاضلاب شهری، روان‌آب‌ها، آب شرب و موارد دیگر را داشتیم. ایجاد محدودیت‌هایی از سوی برخی صنایع بزرگ و ایجاد آلودگی‌ها از دیگر مشکلات شهر است که انتظار می‌رود این شرکت‌ها مسئولیت های اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن عملی کنند. در این دوره جدید مدیریت خوزستان، در این راستا اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: بسیاری از این شرکت‌ها و موسسات از ظرفیت خوزستان برای ایجاد ارزش افزوده و سودآوری استفاده می‌کنند و بسیاری از سود آن‌ها در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این شرکت‌ها باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

خلیلیان با اشاره به صدور بخش‌نامه چهار ماده‌ای از سوی استانداری خوزستان، گفت: در قالب این بخش‌نامه، این شرکت‌ها باید از پیمانکاران و نیروهای بومی استفاده و مالیات خود را در اهواز پرداخت کنند. گردش حساب‌شان نیز باید در خوزستان باشد و از ظرفیت بیمه استان استفاده کنند.

وی افزود: گاهی اوقات این شرکت‌ها خریدهای عادی خود را نیز از خارج از استان خوزستان انجام می‌دهند در حالی که کارخانجات زیادی در خوزستان فعال هستند و انتظار حمایت دارند و با حمایت از این کارخانجات و خریداری محصول‌شان، اشتغال ایجاد می‌شود؛ کارگروه ویژه‌ای به جد پیگیر این موضوع است.

وی بیان کرد: در بدو ورود به خوزستان، مسائل و مشکلات عدیده‌ای وجود داشت که اکنون نیز کم و بیش با این مشکلات دست به گریبان هستیم؛ مسائل مرتبط با شرکت نیشکر هفت تپه، فاضلاب، زلزله اندیکا، کرونا و مسائل کارگری برخی از این مشکلات هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه با مکاتبات انجام‌شده و همت دولت، مسائل شرکت نیشکر هفت تپه به صورت نسبی حل شد و اکنون معوقات کارگران پرداخت شده و فعالیت‌ها از سر گرفته شده است.

وی افزود: مسائل مربوط به کرونا از جمله واکسیناسیون نیز تسریع شده است و اکنون ۸۰ درصد جمعیت هدف خوزستان، یک مرحله واکسن را دریافت کرده‌اند.

خلیلیان گفت: برخی معوقات کارگران شهرداری‌ها نیز پرداخت شده است و به تدریج مابقی معوقات نیز پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید در خوزستان فضای آرامی داشته باشیم تا برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت به سرانجام برسند و لازمه این کار نیز داشتن برنامه قوی است. در این راستا برنامه دو ساله‌ای بر اساس سفر رئیس جمهور در دستور کار هیات دولت قرار گرفته و مصوبات سفر رئیس جمهور نیز به بهترین شکل ممکن تصویب شده است.

وی افزود: این مصوبات در زمینه‌های مختلف با اعتبار حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان، حدود ۱۵۰ هزار شغل برای خوزستان به ارمغان خواهد آورد.

خلیلیان گفت: در قالب این اعتبارات، وزارت نفت متعهد شده است در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ۷ هزار میلیارد تومان در استان خوزستان هزینه کند که ۲ هزار میلیارد تومان از این اعتبار در سال جاری و مابقی در دو سال آینده هزینه خواهد شد. اعضای هیات دولت و بانک‌ها نیز همکاری خوبی در این راستا داشته‌اند.

وی با بیان این که کارگروه‌های ویژه و دبیرخانه‌ای مسئولیت پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور را عهده‌دار خواهد بود، افزود: امیدوارم با ظرفیت‌های خوزستان و وفاق این دولت، با هم‌افزایی دست به دست دهیم و یک خوزستان آباد و پیشرو داشته باشیم.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار