تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۴۴۱ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در خرمشهر ارائه شد
 رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خرمشهر گفت: ۴۴۱ هزار و ۲۷۳ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی و دولتی از ابتدای سال جاری تاکنون در خرمشهر ارائه شده است.

خدیجه مطوری یکشنبه بیان کرد: در این مدت ۶۷۸ نفر در ۲ مرکز دولتی در بخش‌های ثابت شهری و روستایی ، قرارگاه‌های نیروی مسلح همچنین محیط کار واقعی ۹۷هزار و ۶۸۶ نفرساعت دوره آموزشی را گذراندند.

وی افزود: یک هزار و ۳۶۵ نفر نیز در ۳۰ آموزشگاه بخش خصوصی فعال در سطح شهرستان خرمشهر در رشته‌های مختلف طراحی و دوخت، رایانه، آرایش و پیرایش مردانه و زنانه، صنایع دستی و هنری آموزش دیدند.

مطوری بیان داشت: در این مدت یک هزار و ۵۵۰ نفر در آزمون‌های هماهنگ پایان دوره شرکت و برای ۸۸۰ نفراز  قبول شدگان گواهینامه بین المللی حرفه‌آموزی صادر شده است.

وی به راه اندازی مرکز مهارت آموزی جوار صنعت در نیشکر میرزاکوچک خان خرمشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مراکز مهارت آموزی جوار صنعت در اثرگذاری بر اقتصاد و اشتغال،  مرکز مهارت آموزی جوار صنعت در نیشکر میرزا کوچک خان با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی راه اندازی شد.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خرمشهر مهمترین برنامه های این مرکز را  ارائه آموزش‌ مهارت به نیروی کار شاغل در این شرکت بیان کرد و گفت: آموزش‌های این مرکز بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی به جوانان جویای کار ساکن در روستاهای اطراف این شرکت ارائه می شود.

مطوری با بیان اینکه توجه بیشتر به امر آموزش‌های مهارتی موجب ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای برادران خرمشهر با هفت کارگاه فعال در رشته‌های الکترونیک، مکانیک،جوشکاری، فرزکاری، برق صنعتی ،برق ساختمان، نقشه‌کشی، صنعت و ساختمان در حال فعالیت است.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه ای خواهران نیز با پنج کارگاه فعال در رشته‌های الکترونیک، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، معماری و عمران، صنایع غذایی، با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت رایگان به علاقه مندان خدمات آموزشی ارایه می کند.

شهرستان خرمشهر دارای ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار