تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۳۳۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: جلب اعتماد مردم خرمشهر برای مشارکت در واکسیناسیون ضروری است
سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: برای استقبال مردم از طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ در خرمشهر باید همه دستگاههای اجرایی تلاش‌های لازم را برای جلب اعتماد مردم بکار گیرند.

 نادر عمیدزاده روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر اظهارداشت: به منظور ریشه‌کنی کرونا در منطقه همه ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی ضمن ملزم کردن پرسنل برای دریافت واکسن کرونا، فقط به دارندگان کارت واکسن خدمات ارائه کنند.

وی با بیان اینکه برای تشویق مردم به واکسیناسیون باید کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب با استفاده از همه ظرفیت‌های محلی به خصوص سران عشایر انجام شود افزود: بخشداران با همکاری دهیاران و معتمدین محلی ضمن اطلاع رسانی منزل به منزل باید از تزریق واکسن از سوی روستاییان مطمئن شوند.

عمیدزاده گفت: در حوزه شهری نیز به منظور ملزم کردن مردم به تزریق واکسن کسبه برای تمدید و صدور پروانه کسب باید کارت واکسیناسیون خود و اعضای خانواده را ارائه نمایند.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر با اشاره به وضعیت نابسامان زیرساخت‌های شهری بیان کرد: وضعیت ناراحت کننده زیرساخت‌های شهری و روستایی شایسته مردم خرمشهر نیست و به طور قطع دستگاه‌های نظارتی پیگیر این امر خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان داشت: اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی شلمچه و مینوشهر مطلب نیست و موسسه جهادنصر باید برای رفع نواقص این طرح مشکلات کشاورزان را تعیین تکلیف کند.

امام جمعه خرمشهر در این نشست با تاکید بر خدمت رسانی به مردم گفت: پشنهاد ما به دولت سیزدهم توجه به وضعیت معیشت مردم و مبارزه با فساد و شناسایی مفسدین است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور بیان داشت: این دولت انقلابی است و همه کارهای آن را پای انقلاب می‌نویسند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف خرمشهر را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت واکسیناسیون در خرمشهر مطلوب نیست.

مهرداد پاریان‌زیتونی افزود: در حال حاضر ۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ۱۴ گروه در شهر و خانه‌های بهداشت روستایی برای واکسینه کردن مردم این شهرستان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: امروز جمعیت هدف ما از سن ۱۲ سال به بالا است و حدود ۸۰ درصد باید واکسیناسیون انجام شود این درحالی است که معلمان در خرمشهر ۶۶ درصد دُز اول و ۴۲ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

 پاریان‌زیتونی افزود: با توجه به آغاز بازگشایی مدارس یک ماه بیشتر وقت نمانده است حال آنکه واکسیناسیون دانش آموزان در خرمشهر تاکنون ۲۵ درصد بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز در این نشست به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرستان خرمشهر با فعالیت ۸۳ گروه در قالب تیم‌های سه نفر در مجموع ۲۴۹ نفر در زمینه رهگیری، کارهای نظارتی و حمایتی بسیج همگام با بهداشت و درمان در حال انجام است.

سرهنگ پاسدار محمد لویمی افزود: ۴۲ گروه سه نفره در مجموع ۱۲۶ نفر برای نظارت و بازرسی از اصناف در کنار سایر نهادها و ۴۱ گروه در بحث حمایت و رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۲ بازدید از فروشگاه‌ها و اصفاف توسط گروه‌های بسیجی انجام شده است.

سرهنگ لویمی با اشارع به انجام ۱۲۳ هزار و ۸۷۵ نمونه تست کرونا توسط گروهای جهادی در منزل بیان کرد: ۱۰۶ هزار و ۷۷۹ تست فوری نیز در قالب طرح انجام شده که یکهزار و ۱۴ مورد آن مثبت بوده است.

وی بیان داشت: اخیرا در بحث واکسیناسیون سالن شهیدشهیدی خرمشهر در اختیار بسیج دانشجویی قرار گرفته و سایر مراکز در اختیار بهداشت و درمان است که در هر شیفت سه نفر از بسیجیان حضور دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار