تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشداران و دهیاران خوزستان مردم را به انجام واکسیناسیون تشویق کنند
  مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: بخشداران و دهیاران خوزستان مردم را به تزریق واکسیناسیون تشویق و ترغیب کنند تا جمعیت بیشتری زیرپوشش قرار گیرند.

 خلیل الهایی روز چهارشنبه در نشست شورای واکسیناسیون روستایی که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: استفاده از ظرفیت دهیاران، شوراها، معتمدان محل، بسیج ، امامان جماعت مساجد روستاها در ترغیب مردم به زدن واکسن بسیار موثر بوده و استقبال مردم از واکسیناسیون بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری دارد افزود: افزایش میزان واکسیناسیون در جامعه منجر به کاهش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵۶ هزار خانوار روستایی بیمه حوادث شده اند گفت: ما باید این نوع بیمه را به عنوان یک فرهنگ در روستاها نهادینه کنیم و از بخشداران انتظار می رود به موضوع بیمه حوادث توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به طرح خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می توان تمام خانوارهای روستایی خوزستان را بیمه کرد. بر اساس این طرح ۴۰ درصد هزینه بیمه حوادث بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بوده و روستاییان ۶۰ درصد حق بیمه را از طریق دهیاری‌ها پرداخت می‌کنند.

خوزستان دارای چهار هزار و ۲۰۰ روستا و ۶۹ بخشداری است.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند. حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی اکنون در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که ۴۰۰ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی زیر مراقبت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار