تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۱۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
‌اصلاح فاضلاب شهر اهواز ۳۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان متولی پروژه فاضلاب اهواز در حال فعالیت است و مقرر شده تا پایان سال ۶۰ درصد پروژه را تحویل دهد.

 صادق حقیقی‌پور در حاشیه بازدید از پروژه اصلاح فاضلاب اهواز در کوی ملت اظهار داشت: با توافق‌های صورت گرفته شرکت پیمانکاری جدیدی که همان قرارگاه خاتم است در موضوع فاضلاب اهواز ورود خواهد کرد و تا حدود 60 درصد پروژه را در مدت یک سال به اتمام خواهد رساند.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه با پیشرفت 42 درصدی همراه  است که البته با تامین اعتبارات لازم و ورود قرارگاه خاتم می‌توان امید داشت که پروژه در کمترین زمان ممکن با پیشرفت محسوسی همراه شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر پروژه اصلاح فاضلاب شهر اهواز به اعتباری نزدیک به 350 میلیون یورویی احتیاج دارد که با هماهنگی‌ها و توافق‌های صورت گرفته از منابع مختلف ملی به امید خدا این اعتبار تامین خواهد شد و  بتوان تا حد زیادی مشکل فاضلاب اهواز را رفع کرد.
حقیقی‌پور ‌گفت: تا سال گذشته ما توانستیم 87 کیلومتر از خط فاضلاب اهواز که شاهد ریزش آن و آبگرفتگی‌های متعدد در سطح شهر بودیم را اصلاح و ترمیم کنیم که این میزان اصلاح شبکه فاضلاب در کشور نمونه و قابل ستایش است.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته ما به رکورد نصب روزانه 40 شاخه لوله برای ترمیم شبکه فاضلاب اهواز رسیدیم که نتیجه پشت کار و تلاش بی وقفه پرسنل شرکت آب و فاضلاب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یکی از منابع مهمی که برای تامین اعتبار لازم برای پروژه فاضلاب اهواز ورود کرد صندوق توسعه ملی بود که به یمن توجه ویژه مقام معظم رهبری به استان خوزستان و دستور ایشان مبنی بر تامین این اعتبار از صندوق توسعه ملی، محقق شد.

وی در ادامه گفت: با دستور مقام معظم رهبری 50 میلیون یورو برای این پروژه اختصاص یافت که در کنار دیگر اعتبارات ملی و استانی می‌توان به تا حد زیادی مشکل اعتبار آب و فاضلاب اهواز را برطرف دانست.

صادق حقیقی پور در خصوص ترمیم شبکه آب اهواز نیز گفت: در طی 3 سال اخیر حدود 1200 کیلومتر از شبکه آب اهواز که دچار ریزش، پوسیدگی و تخریب شده بود را ترمیم و بازسازی کردیم که البته مشکل آب اهواز بسیار زیاد است و به این مشکل شبکه آب روستاها رو هم اضافه کنید که یک شبکه بسیار قدیمی و پوسیده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار