تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت ۵۵ درصد شیوع کرونا در خوزستان دورهمی خانوادگی است
  معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: علت ۵۵ درصد ابتلا به کرونا در استان خوزستان دورهمی‌های خانوادگی و مراودات بین بخشی افراد جامعه است.

 ولی اله حیاتی عصر یکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول بر ضرورت تعطیلی دورهمی‌های خانوادگی در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: برای مراسم تشییع مصوب شده تحویل جنازه‌ها و دفن اموات فقط با نامه فرمانداری و با کنترل نیروی انتظامی انجام شود.
وی ادامه داد: شهرستان دزفول از دیرباز مرکز مراودات اقتصادی و درمانی با استانهای همجوار بوده، اکنون که وضعیت این شهرستان از نظر کرونا قرمز شده باید افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان اظهارداشت: شهرستان‌های دزفول و آبادان در شرایط پرخطری در استان خوزستان قرار دارند که باید اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی با نظارت شبانه روزی سازمان‌های مردم نهاد، بهداشت و سایر نهادها همراه باشد.
وی افزود: باید میزان بهره مندی اصناف از بسته‌های حمایتی شامل بیمه، تعویق اقساط و حمایت از چک‌های برگشتی در دزفول افزایش یابد تا اصناف کمتر متضرر شوند.

حیاتی گفت: فعالیت ادارات شهرستان‌های قرمز بنا به تشخیص فرمانداران باید به حداقل ممکن برسد ولی از نیروی ادارات برای بازرسی‌ها و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی استفاده شود.
وی افزود: باید کانون‌های آلودگی در شهرستان دزفول شناسایی و برنامه محوری به صورت روزانه در این نقاط اجرا شود تا ویروس بیش از این گسترش نیابد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد: در حال حاضر افزایش نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در شهر دزفول اجرا می‌شود ولی از  حاشیه شهر غفلت شده که باید این حفاظت و بازرسی با محوریت دستیاران تشکیل و از ظرفیت بسیج روستاها نیز در این خصوص استفاده شود.
وی درمان سرپایی را یکی از مولفه های موثر در رهایی از  کرونا دانست و افزود: پشتیبانی های لازم از استان انجام و کمبودها مرتفع خواهد شد تا بتوانیم از این پیک به خوبی عبور کنیم.

 ورودی و خروجی‌های شهرستان دزفول به شدت کنترل خواهند شد

حیاتی با بیان اینکه ورودی و خروجی‌های دزفول به شدت کنترل خواهند شد، گفت: نظارت بیشتری بر ورود خودروهای پلاک غیربومی و خروج پلاک های بومی از شهرستان انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه منع تردد شبانه با قدرت در دزفول اجرا می‌شود، افزود: مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و هرجا نیاز بود خودجوش مداخله کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد: تمام محدودیت های کرونایی استان خوزستان تا یک هفته دیگر تمدید شدند و با قدرت کنترل خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اعمال این محدودیت ها در دزفول بتوانیم گامی در جهت قطع زنجیره کرونا برداریم .

حیاتی گفت: باید سبک زندگی را بر اساس کرونا عوض کنیم، اختیارات لازم به فرمانداری دزفول نیز داده شده تا در صورت نیاز اقدام شود .
شهرستان دزفول در حال حاضر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار