تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۱۸۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی بهترین کتاب های کمک درسی نهم

استفاده از کتاب‌های کمک درسی برای پیشرفت در تحصیل و یادگیری مفهومی دروس می‌تواند یک راه بسیار کاربردی برای دانش آموزانی باشد که به موفقیت در امتحانات نهایی فکر می‌کنند. از آنجایی که سال نهم تحصیلی یک سال سرنوشت ساز برای دانش آموزان محسوب می‌شود توصیه می‌شود که با انتخاب کتاب‌های کمک درسی نهم یک گام بلند برای موفقیت در این سال تحصیلی بردارند. در این مقاله به بیان نکاتی در زمینه معرفی و انتخاب کتاب‌های کمک درسی این سال تحصیلی می‌پردازیم.

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی نهم

استفاده کتاب‌های کمک درسی چه مزایایی برای دانش آموز دارد؟

کتاب‌های کمک درسی با هدف آموزش بهتر مفاهیم و یادگیری مفهومی دروس تدوین می‌شوند، بنابراین برای دانش آموزانی که به دنبال راهی برای مطالعه بهتر دروس و همچنین تسلط به مفاهیم درسی هستند استفاده از کتاب ‌کمک درسی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

مهمترین نکته در خصوص انتخاب کتاب‌های کمک درسی به ویژه در سالهای تحصیلی سرنوشت ساز از جمله پایه ششم، نهم و دوازدهم تحصیلی این است که کتاب کمک درسی باید جامع، دقیق و مطابق با استانداردهای آموزشی تهیه شده باشد، چنین کتابی باعث می‌شود که دانش آموز به جای مطالعه چندین باره یک کتاب درسی با کمک کتاب‌های کمک درسی به مفاهیم و نکات مهمتری از هر مبحث درسی دست یابد.

در مورد دروس مفهومی‌تری چون ریاضی، زبان انگلیسی، عربی و علوم می توان به جرأت گفت که استفاده از کتاب‌های کمک درسی دانش آموز را به سطح قابل قبولی از اطلاعات مفید می‌رساند که به او اعتماد به نفس لازم جهت شرکت در آزمون ها و امتحان نهایی را می‌بخشد و عملکرد او را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کتاب‌های کمک درسی نهم

معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی نهم

همانطور که می‌دانید سال نهم با توجه به این که دانش آموز باید در پایان این سال رشته تحصیلی خود را انتخاب کند از جمله سالهای بسیار مهم تحصیلی محسوب می‌شود، کسب نمرات درخشان در این پایه تحصیلی در انتخاب رشته تاثیرگذار است بنابراین دانش آموز برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر باید عملکرد خوبی در سال نهم از خود نشان دهد. به همین منظور استفاده از کتاب‌های کمک درسی موجود می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای رسیدن به هدف باشد.

کتب موجود در این زمینه شامل کتاب‌های جامع و کتاب‌های تک درس هستند. انتخاب هرکدام از این کتاب‌ها با توجه به نیاز دانش آموز صورت می‌گیرد و هر کدام از آنها دارای مزایای مخصوص به خود هستند. انتشارات گاج از جمله معتبرترین انتشاراتی است که در این زمینه فعالیت داشته و جامع‌ترین و استانداردترین کتب کمک درسی سال نهم را مطابق با شیوه‌های آموزشی روز در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

توصیه ما به دانش آموزان انتخاب این کتاب‌ها بر اساس نقاط قوت و ضعف است، در صورتی که دانش آموز بخواهد از کتاب‌های کمک درسی برای تمام دروس استفاده کند استفاده از کتب جامع سال نهم را به آنها توصیه می‌کنیم، کتابی مثل کتاب جامع نهم پرسمان یک انتخاب مناسب برای بهبود وضعیت یادگیری دروس سال نهم خواهد بود.

ویژگی‌های کتاب جامع نهم پرسمان

این کتاب با توجه به نیاز دانش آموز برای شب های امتحان نهایی آماده شده است و شامل درس نامه‌ها و نکات بسیار مهم و کلیدی هر درس به علاوه سوالات مختلف تستی و تشریحی از هر درس به صورت فصل به فصل همراه با پاسخ نامه های تشریحی است که به دانش آموز اجازه می‌دهد ضمن در اختیار داشتن نمونه سوالات مختلف روش‌های تشریحی پاسخگویی به سوالات را نیز در اختیار داشته باشد.

این کتاب‌ها دانش آموز را از نظر آمادگی برای شرکت در امتحان نهایی سال نهم در سطح قابل قبولی نگه می‌دارد، ضمن این که در مورد دروس بسیار مهمی چون زبان نهم یا درس علوم و عربی می‌توان با کمک کتاب‌های پرسمان با توجه به نقاط ضعف دانش آموز برنامه‌های مناسب‌تری برای پیشرفت درسی او در نظر گرفت.

انتخاب کتاب‌های کمک درسی تک درس

گاهی دانش آموز تنها در بعضی دروس مشخص دچار نقطه ضعف است و می‌توان با انتخاب کتاب‌های کمک درسی در بهبود وضعیت او تاثیرگذار بود. به طور مثال در مورد کتاب زبان انگلیسی نهم می‌توان از کتاب کمک آموزشی زبان نهم کارپوچینوی گاج استفاده کرد. این سری از کتاب‌های گاج برای تمام کتب درسی سال نهم تهیه شده‌اند و دارای درس‌نامه‌ها و نمونه سوالات مختلف از هر درس به صورت طبقه بندی شده با ارائه پاسخ نامه هستند.

مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز نهم نیز انتخاب دیگری است که دانش آموز می‌تواند برای یادگیری دروس مورد نیاز خود در سال نهم تحصیلی از آنها استفاده کند. به طور مثال برای یادگیری بهتر کتاب ریاضی نهم و همچنین پوشش‌دهی نقاط ضعف می‌توان از این مجموعه کتاب در کنار کتاب درسی استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شد.

کتاب جامع نهم پرسمان

چه کتاب‌هایی به کتب کمک درسی نیاز دارند؟

این که برای کدام یک از کتاب‌های درسی از کتب کمک درسی استفاده کنید مسئله‌ای است که باید با کمک معلم مدرسه یا معلم خصوصی خود در مورد آن تصمیم بگیرید، در هر صورت قاعده و قانون خاصی برای استفاده از کتاب‌های کمک درسی وجود ندارد گاهی اوقات حتی برای پیشرفت تحصیلی یا آمادگی در آزمون‌هایی چون تیزهوشان یا امتحان نهایی می‌توان از این کتاب‌ها استفاده کرد.

کتاب‌های کمک درسی با هدف  آموزش مفهومی دروس و با ارائه نکات مهم درسی، مثال‌های کاربردی، نمونه سوالات مختلف طبقه بندی شده و نمونه سوالات جامع امتحانی، دانش آموز را با شکل طراحی سوالات آشنا کرده و او را به میزان تسلط قابل قبولی می‌رسانند. ضمن این که با مطالعه دقیق و تاثیرگذار دانش آموز با آرامش خیال و اعتماد به نفس بیشتری در امتحان نهایی حاضر شده و عملکرد درخشان‌تری نیز خواهد داشت.

جمع بندی نهایی

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همانطور که از نامشان پیدا است کتاب‌های کمک درسی به صورت مکمل در کنار کتاب درسی ایفای نقش می‌کنند، بنابراین مهمترین منبع آموزشی کتاب درسی دانش آموز است اما با استفاده از کتاب‌ های نهم می‌توان به سطح قابل قبولی از پیشرفت و آمادگی برای شرکت در امتحان و آزمون های مختلف دست پیدا کرد. نباید فراموش کرد که سال نهم یکی از مهمترین سالهای تحصیلی برای دانش آموزان است. بنابراین عملکرد مناسب دانش آموز در این سال تحصیلی و در نتیجه انتخاب رشته صحیح می‌تواند مهمترین برگ برنده دانش آموز در ادامه تحصیل، انتخاب شغل و زندگی آینده اجتماعی او باشد.

:
:
:
آخرین اخبار