تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۱۸۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت و فروش بوستر پمپ
ساخت و فروش بوستر پمپ

فروشگاه پایا گسترش خورشید تابان عرضه کننده انواع مختلف بوستر پمپ از جمله بوستر پمپ پنتاکس و بوستر پمپ آتشنشانی می باشد.

بوستر پمپ دستگاهی است که برای افزایش فشار آب مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند چندین پمپ را به طور موازی به یکدیگر متصل کند. به طور کلی می توان گفت از بوستر پمپ برای تنظیم نمودن فشار آب لوله استفاده می شود. این دستگاه بیشتر در ساختمان های بزرگ و برای افزایش فشار آب استفاده می شود. بوستر پمپ متشکل از چند الکتروپمپ است و این الکتروپمپ ها به طور موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. بوستر پمپ ها این توانایی را دارند که مجموع آب مصرفی و مجموع فشار وارده بر سیستم را تامین نمایند. در حقیقت می توان گفت بوستر پمپ ها تجهیزاتی هستند که قادرند انرژی مکانیکی را از منابع بیرونی گرفته و سپس آن را به مایعات انتقال دهند. بوستر پمپ ها با توجه به کارایی شان باعث می شوند سرعت آب تا حد زیادی زیاد شود. بوستر پمپ ها در مواردی همچون مصارف ساختمانی، شبکه های آب شهری، آبیاری پارک ها و فضاهای سبز، آتش نشانی ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی به کار برده می شوند. بوستر پمپ شبیه یک دستگاه کمپرسور گاز عمل می کند و از طریق فشرده کردن آب، موجب افزایش فشار آب می شود. به طور کلی می توان گفت بوستر پمپ ها برای افزایش فشار مایعات و همچنین برای انتقال آنها با فشار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. بوستر پمپ از پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی تشکیل شده و می تواند که آب را با فشار ثابت و معینی به لوله ها وارد کند. زمانی که شیر آب باز می شود، بوستر پمپ ها به طور اتومات شروع به کار می کنند. در صورتی که در هنگام مصرف آب، چند شیر آب به طور همزمان باز شود، مصرف آب افزایش پیدا کرده و در نتیجه بقیه بوستر پمپ ها به طور خودکار شروع به کار می کنند. به همین دلیل فشار آب در شبکه ثابت می ماند و این امر از اتلاف بیش از حد انرژی و همچنین استهلاک پمپ ها جلوگیری می کند.

خرید بوستر پمپ از پایا

بوستر پمپ پنتاکس

بوستر پمپ آبرسانی پنتاکس یکی از بهترین انواع بوستر پمپ بوده و ساخت کشور ایتالیا می باشد. بیشترین مصرف بوستر پمپ پنتاکس، استفاده از آن در مصارف خانگی است. در حال حاضر تعداد زیادی از کشورهای دنیا در حال استفاده از بوستر پمپ های پنتاکس هستند و همین امر کیفیت بالای این بوستر پمپ را نشان می دهد. بوستر پمپ پنتاکس جدید ترین تکنولوژی ها را دارد و با توجه به همین موضوع، این بوستر پمپ تا حد زیادی در مصارف خانگی به کار برده می شود. بوستر پمپ پنتاکس انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها عملکرد و کارکرد مخصوص به خود را دارند. بوستر پمپ پنتاکس مدل CM بدنه ایی از جنس چدن دارد و قادر است که فشار آب را تا 6 متر افزایش دهد. بوستر پمپ پنتاکس خروجی هایی با قطر 1 و 1و 4/1 اینچ داشته و به همین دلیل این توانایی را دارد که آب را با حداکثر دمای 90 درجه سانتی گراد انتقال دهد. بوستر پمپ پنتاکس با توجه به کیفیت بسیار خوبی که دارد، عمری طولانی و همچنین بهره وری زیادی دارد و به همین دلیل به عنوان یکی از پرمصرف ترین انواع بوستر پمپ شناخته می شود. بیشترین توان مصرفی بوستر پمپ پنتاکس برای مصارف صنعتی، کشاورزی، خانگی و آبرسانی تجاری و مسکونی، در حدود سه اسب بخار است. بهتر است این بوستر پمپ به طور مرتب سرویس دهی شود در غیر این صورت ممکن است به ندرت دچار استهلاک شده و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

بوستر پمپ آتشنشانی

بوستر پمپ آتشنشانی متشکل از دو الکتروپمپ است و به منظور افزایش فشار آب و دبی آبرسانی در سیستم اطفا حریق ساختمان های ادرای و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از بوستر پمپ آتشنشانی در همه ساختمان ها ضروری بوده و همه ساختمان ها به ویژه ساختمان های بلند باید مجهز به این دستگاه باشند. بوستر پمپ های آتشنشانی این توانایی را دارند که با استفاده از لوله های مخصوصی که دارند، به همه طبقات رسیده و آتش را خاموش کنند. در بوستر پمپ آتشنشانی دو الکتروپمپ به کار رفته که یکی از این الکتروپمپ ها اصلی و دیگری رزرو می باشد. به طور کلی می توان گفت با توجه به تعداد طبقات و همچنین مساحت ساختمان، تعداد این الکتروپمپ ها باید زیاد شود. تعداد و اندازه این نوع بوستر پمپ نیز در خاموش کردن آتش نقش بسیار مهمی دارد و هر چه تعداد این الکتروپمپ ها بیشتر باشد، فشار خروجی نیز افزایش پیدا کرده و آتش سریع تر خاموش می شود. به این ترتیب قبل ار نصب این بوستر پمپ در ساختمان ها، باید تعداد طبقات و همچنین مساحت ساختمان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بوستر پمپ های آتشنشانی علاوه بر الکتروپمپ ها از اجزای دیگری نیز تشکیل می شوند. روش کار الکتروپمپ ها به این صورت است که با افزایش فشار، یکی از الکتروپمپ ها روشن می شود. بخش دیگر این دستگاه، دستگاه مکش است و وظیفه دارد آب را از مخزن اصلی به الکتروپمپ انتقال دهد. بخش مکش از قطعاتی همچون صافی، شیر قطع و وصل، فلنج، لرزه گیر و مهره ماسوره تشکیل شده است. مکش با استفاده از شیرآلات به مخزن و الکتروپمپ وصل می شود و در نتیجه می تواند آب را با فشار زیاد به بخش خروجی انتقال دهد.

:
:
:
آخرین اخبار