تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۱۸۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی "ساخت و تولید" در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان
 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه مرکزی ساخت و تولید در این دانشگاه، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در حوزه توسعه‌ آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و تلاش کردیم در این زمینه از ظرفیت‌های خیرین و منابع استانی و ملی استفاده کنیم.

سید بهزاد علوی با بیان اینکه معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قصد دارد که برخی از آزمایشگاه‌های مرکزی را با توجه به نیاز استان‌ها در دانشگاه‌های سطح کشور راه‌اندازی کند، اظهار کرد: وزارت با توجه به ظرفیت‌های هر استان که شامل ظرفیت‌های خدماتی، کشاورزی، صنعتی و ... است، ارزیابی و درخواست‌ها را دریافت کرده است. در استان خوزستان نیز در حوزه ساخت قطعات مورد نیاز صنایع از جمله نفت، گاز و ...، آزمایشگاه مرکزی ساخت و تولید راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه ساخت و تولید در استان، بیان کرد: ماهیت این آزمایشگاه مرکزی انجام کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی است. آزمایشگاه‌ها نقطه ثقل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی تخصصی در هر استان به توسعه فعالیت‌های پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت با دانشگاه در جامعه کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان در ادامه با اشاره به تلاش برای توسعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در استان خوزستان، تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در حوزه توسعه‌ آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و تلاش کردیم در این زمینه از ظرفیت‌های خیرین و منابع استانی و ملی استفاده کنیم. اکنون یکی از بهترین و مجهزترین کارگاه‌های ساخت و تولید جنوب‌غرب کشور مربوط به دانشکده فنی و حرفه‌ای اهواز است. 

علوی ادامه داد: به منظور ساخت و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی ساخت و تولید در استان خوزستان اعتبار اولیه به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است و به منظور تجهیز این آزمایشگاه در آینده اعتبار بیشتری تزریق خواهد شد. 

وی در پایان با اشاره به اهمیت راه اندازی آزمایشگاه های مرکزی تخصصی در هر استان، یادآور شد: راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها علاوه بر جذب صنایع به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، باعث افزایش تعامل و ارتباط میان موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های استان نیز می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار