تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۱۸۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی خوزستان را پرداخت می‌کند
مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه حدود۲.۴میلیون نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت است، گفت: بیمه سلامت در حوزه بیماری کرونا ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونایی را پرداخت می‌کند.

علی خسروی اظهار داشت: اعتبار دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، کاهش ترددهای غیرضروری و رفاه حال بیمه‌شدگان تا 31فروردین ماه 1400 تمدید شد.

وی درباره خدمات بیمه سلامت به بیماران کرونایی افزود: مطب ، موسسه درمانی، دارویی و بیمارستانی در خوزستان که طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آنان اجرایی شده است نیازی به ارائه دفترچه ندارند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه حدود2.4میلیون نفر از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان است، عنوان کرد:بیمه سلامت در حوزه بیماری کرونا بسیار فعال بوده و حدود 90 درصد هزینه بستری بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی گفت: میانگین هزینه پرداخت‌شده برای هر بیمار مبتلا به کرونا حدود 48میلیون ریال است ولی هزینه بیمارانی که در آی سی.یو بستری می‌شوند بسیار بالاتر از این میزان است.

خسروی ادامه داد: بستری و درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا درخوزستان تا 800 میلیون ریال برای بیمه سلامت هزینه داشته است.
وی درباره اقدامات مقابله با کرونا و الزام ادارات به نصب نرم افزار ماسک بیان داشت: نرم افراز ماسک با دسترسی به اطلاعات دقیق و جامع از بیماران مبتلا به کرونا در قطع زنجیره و انتقال این ویروس به افراد سالم بسیار موثر است. از این طریق به نظارت بیشتری در کنترل شیوع بیماری کرونا می شود.

وی افزود: ارباب رجوع با مراجعه به محل مورد نظر، کارشناس مستقر در نگهبانی با دریافت کد ملی ارباب رجوع و وارد کردن در نرم افزار ماسک ، بلافاصله پیامکی مبنی بر مثبت یا منفی بودن مراجعه کننده توسط اپلیکیشن ارسال می‌شود و در صورت مثبت بودن و ازورود فرد مبتلا به کرونا در اداره جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد اوج شیوع این ویروس خطرناک با وضعیت بحرانی در پیک چهارم کرونا در استان روبرو شدیم.

وی با تاکید بر این مهم که کرونا همچنان یک بیماری مرگبار است، گفت: دغدغه های مبنی بر عادی سازی ورها شدگی در جامعه با آن روبرو هستیم، لازم است تا خارج شدن این وضعیت بحرانی در استان پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا زحمات تمام مسئولان ازدست نرود و دچار خسارت های جبران ناپذیر جانی ومرگ عزیزان مان نباشیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار