تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۳۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراخوان مسابقه ملی مناظره دانشجویی در خوزستان منتشر شد
 رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از انتشار فراخوان ثبت‌نام نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در مرحله استانی، ویژه دانشجویان استان خوزستان، خبر داد.

سیدعلیرضا علوی با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویان با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، ایجاد انگیزه در جامعه برای گرایش به ارتقای دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و اثربخش و همچنین تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون هشت دوره مسابقات برگزار شده است.

وی گفت: این دوره از مسابقات همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود که فراخوان مرحله استانی، ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان از سوی معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان منتشر شده است.

علوی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، برگزاری این دوره از مسابقات در نهمین دوره شاهد تغییراتی خواهد بود، افزود: مهلت ثبت‌نام در مسابقات از ۲۲ دی ماه ۹۹ آغاز شده است و تا ۱۰ بهمن ادامه خواهد یافت و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند پس از انتخاب چهار نفر عضو و سرپرست گروه، با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به آدرس http://conf.jahadp.ir/monazerehd۹ نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین شماره تماس دبیرخانه استانی مسابقات ۰۹۰۳۳۷۲۹۰۵۹ آماده پاسخ‌گویی به سوالات خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دانشجویان می‌توانند در قالب گروه‌های حداقل دو نفره و حداکثر چهار نفره در این مسابقات شرکت کنند. (توصیه می‌شود هر گروه دست‌کم سه نفر عضو داشته باشد تا در صورت نیاز، اعضا بتوانند جایگزین یکدیگر شوند). حضور اعضای محقق در مناظره مجازی الزامی نیست. گروه‌ها موظف هستند براساس جدول زمانبندی اعلام شده برای مناظره آماده شوند و فرم چکیده خود را یک ساعت قبل از هر مناظره به شکل پی‌دی‌اف و ورد به دبیرخانه ارسال کنند. گروه‌ها باید ۱۵ دقیقه قبل از شروع مناظره، آنلاین شوند و مقدمات حضور خود در مناظره را آماده کنند.

همچنین با توجه به نوع برگزاری مناظره (غیرحضوری) شرکت‌کنندگان باید نرم‌افزارها و ابزار لازم برای ایجاد ارتباط در زمان مناظره را از قبل مهیا کنند. همه مناظره‌کنندگان در طول مناظره باید آنلاین باشند و تصویر خود را منتشر کنند.

علاوه بر امتیاز داوری، عدم رعایت موارد زیر باعث کسر امتیاز توسط رییس جلسه خواهد شد.

- رعایت نکردن زمان سخنرانی و اصرار بر ادامه سخنرانی بعد از اعلام پایان وقت. (با توجه به مجازی بودن، تا ۳۰ ثانیه قابل قبول است).

- تحویل ندادن یا تاخیر در ارائه فرم چکیده به دبیرخانه مسابقات (یک ساعت قبل از زمان مناظره).

- ارتباط گرفتن با  اعضای هیأت داوران (مخاطب قراردادن داوران با هدف زیر سوال بردن داوری آن‌ها یا پرسیدن سوال درباره نحوه داوری آن‌ها با هدف تخریب تیم داوری (به تشخیص رئیس جلسه) یا هرگونه ارتباط با اعضای هیات داوران درخصوص مناظره مورد نظر.

- تاخیر هر کدام از شرکت‌کنندگان (به ازای تاخیر هر نفر در هر ۵ دقیقه ۴ امتیاز کسر خواهد شد).

- در صورت غیبت هر یک از سخنرانان تا پایان مناظره ۴۰ امتیاز منفی برای گروه مربوطه درج خواهد شد.

- پس از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان مناظره از سوی دبیرخانه، اگر گروهی جهت شرکت در مناظره آنلاین نباشند، رییس جلسه، گروه حاضر را برنده اعلام خواهد کرد.

*نکته:

- کسر امتیاز مربوط به تاخیر در آنلاین شدن با توجه به فرم داوری رییس جلسه و بررسی شرایط  توسط رییس جلسه انجام خواهد شد.

- بهتر است شرکت‌کنندگان از لپ‌تاپ استفاده کنند تا کیفیت صدا و تصویر بهتری داشته باشند.

- به علت ضبط مسابقه و ضرورت حفظ کیفیت تصاویر، شرکت‌کنندگان باید در لوکیشین و موقعیت مناسبی قرار داشته باشند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار