تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۱۰۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سریال تکراری آبگرفتگی معابر ایذه
  با بارش‌های امروز، بسیاری از خیابانهای ایذه دچار آبگرفتگی شده‌ اند و این وضعیت تردد را برای شهروندان با مشکل مواجه کرده‌است.

  از شب گذشته با شدت گرفتن بارش باران در ایذه، مردم شاهد پدیده تکراری آبگرفتگی معابر هستند، مشکلی که با هر بار بارندگی نمایان می شود.

موضوعی که باعثگله‌مندی بیشتر شهروندان شده این است که نقاطی که دچار آبگرفتگی شدید می‌شود برای همگان مشخص است اما در فصلهای بهار و تابستان اقدامی برای ساماندهی آنها نمی‌شود تا در زمان بارندگی مشکلات همیشگی تکرار نشود.

یکی از این شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از صبح کوچه ما در خیابان شهید جهانگیر مرادی غراقاب شده و رفت و آمد عملا غیرممکن شده‌است.

وی افزود: الان عملا تردد دراین منطقه ممکن نیست ، این مشکل تکراری سالهاست گریبان ما را می‌گیرد و کسی هم به فکر حل آن نیست.

علی مرادی ادامه داد: این آبگرفتگی ها مربوط به یک‌ خیابان و یک محله نیست،بسیاری از مناطق شهر می شود این صحنه های تکراری را دید، استخرهای روبازی که در میان سهل‌انگاری مسوولان تشکیل می‌شوند و مردم را با مشکل مواجه می‌کنند.

این شهروند ایذه‌ای گفت: اگر بارندگی چند دقیقه دیگر ادامه داشت آب وارد خانه‌ها میشد و خسارات زیادی به مردم وارد می‌شد، در این شرایط مجبوریم به جای دعا برای بارش باران دعا کنیم که باران نبارد تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

 بسیاری از نقاط آبگیر ایذه اصلاح شده‌اند

شهردار ایذه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بارندگی‌ هفته‌های گذشته مشکلاتی پیش آمد که موجب گرفتگی برخی از کانال‌ها و آبراه‌ها شد، با کمک اداره آبفا و با بیل مکانیکی این اداره نسبت به رفع این مشکلات اقدام کردیم تا در بارندگی این هفته دچار مشکل نشویم.

غلامحسین اسدی زاده  گفت: سه اکیپ ۸ نفره از شهرداری در جریان هشدار اخیر سازمان هواشناسی به صورت آماده باش و شبانه روزی در حال گشت زنی در سطح شهر و رفع موانع و روان سازی آب های سطحی هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری در این حوزه تنهاست خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته سایر ادارات نیز در مدیریت و کنترل بحران با ما همکاری می‌کردند که متاسفانه در جریان بارندگی‌های اخیر این اتفاق رخ نداده است.

وی درباره رفع ایرادات و مشکلات آبگرفتگی در سطح شهر گفت: متاسفانه شهر ایذه در این حوزه مشکلات زیرساختی فراوانی داشته است که در سالیان اخیر نسبت به رفع اکثر آنها اقدام شده است به طور مثال در بارندگی سیل آسا فروردین ۹۸ محله کشتارگاه و استادیوم دچار آبگرفتگی شده بود که با تخریب و احداث دو پل جدید در این محله این مشکل به صورت کامل برطرف شد .

اسدی زاده افزود: در بسیاری دیگر از نقاط شهر مانند خیابان محمد رسول الله، کمربندی زاگرس و پارک آنزان در انتهای گنجشگیر اقدامات خوبی انجام شد که مشکلات آبگرفتگی را در این مناطق به حداقل رساند.

شهردار ایذه وی با بیان اینکه چندین نقطه دیگر نیز که دچار آبگرفتگی می‌شوند بررسی شده‌است و اصلاح آنها در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: بعد از بارش‌ها و با مشخص شدن پیمانکاران، نسبت به رفع این مشکلات در مناطقی مانند گنجشگیر، میدان ولایت و چند نقطه دیگر اقدام خواهیم کرد. 

بارش ۵۴ میلیمتری باران در ایذه

مهدی اورکی سرپرست اداره هواشناسی ایذه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه هواشناسی ایذه ۵۴ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

وی افزود: این آمار در بخش دهدز ۴۷.۵ میلیمتر، روستای سراک ۶۲.۵ میلیمتر، روستای شیوند ۴۵ میلیمتر و بخش سوسن ۴۱ میلیمتر بوده‌است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار