تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات پروژه شبکه فاضلاب اهواز ۲۵ درصد کاهش یافت
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه کاهش ۲۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به لایحه بودجه ابلاغ شده گفت: این کاهش اعتبار مشمول طرح شبکه فاضلاب اهواز نیز شده در حالی که منابع این طرح از سوی صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

امید حاجتی اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های عمرانی را همراه با تحقق ۱۰۰ درصدی بیان کرد و افزود: از دولت خواسته می‌شود تا در ابلاغ اعتبارات این پروژه کاهش ۲۵ درصدی منابع لحاظ نشود.

وی گفت: به واسطه تورم ایجاد شده در کشور هزینه‌های اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است.

وی بیان کرد: به واسطه تورم پیش آمده در کشور این نگرانی وجود دارد که عملیات اجرایی این پروژه در کلانشهر اهواز مجدد با محدودیت‌ اعتباری روبه‌رو شود.

تفاوت افزایش نرخ ارز نیمایی اعتبارات شبکه فاضلاب اهواز پرداخت شود

حاجتی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع اختصاصی صندوق توسعه ملی ویژه پروژه شبکه فاضلاب اهواز ابلاغ شده بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود که تفاوت افزایش نرخ ارز نیمایی منابع این پروژه نیز به استان پرداخت شود.

وی ادامه‌ داد: بخشی از اعتبارات اختصاصی برای اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی، بدون احتساب افزایش نرخ ارز نیمایی لحاظ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: پارسال برای اجرا و توسعه شبکه فاضلاب شهر اهواز و کارون اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به تایید رهبر معظم انقلاب رسید.

حاجتی ادامه داد: قرار است مبلغ ۵۰ میلیون یورو از این اعتبارات تا پایان امسال و بقیه در سال آینده اختصاص یابد.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان باید به صورت ماهیانه در گزارشی این شورا را در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی پروژه شبکه فاضلاب اهواز و کارون قرار دهد.

طول شبکه فاضلاب در اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد فرسوده است.

شرکت آب و فاضلاب اهواز یک میلیون و ۴۵۲هزار مشترک در شهرهای کارون، اهواز، حمیدیه، ویس، ملاثانی، شیرین شهر و رامین دارد.

بر اساس این گزارش، هم‌اکون در ۲۵ نقطه از شرق و غرب اهواز فاضلاب به رودخانه کارون وارد می‌شود.

پس زدن فاضلاب در بیشتر مناطق کلانشهر اهواز ناشی از فرسوده بودن شبکه فاضلاب ، به ویژه پس از بارندگی ، مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار