تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۰۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت بسیار ارزشمند است
حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: وکالت نهاد مقدسی است و شأن و جایگاه آن مانند قضاوت بسیار ارزشمند است.

   حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در جلسه بررسی مشکلات کانون وکلای دادگستری استان گفت: وکالت نهادی مقدس محسوب می‌شود و شأن و جایگاهی معنوی دارد و مادی است.

او با بیان اینکه وکالت حرفه‌ای است که مانند قضاوت جایگاهی بسیار ارزشمند دارد، افزود: مجاهدت و احساس مسئولیت در امر وکالت امری مهم تلقی می‌شود، وکیل باید در احقاق حق و اجرای عدالت حساس باشد و این احساس مسئولیت از مقتضیات وکالت است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: کانون وکلا نهادی مستقل است که جایگاه برجسته‌ای برای تحقق حقوق مردم دارد و اگر عقیده ما بر این است که قاضی و وکیل در حقیقت ۲ بال عدالت هستند، باید استقلال و شأن آنان حفظ شود و پا به پای هم و در کنار یکدیگر برای تحقق حقوق مردم گام بردارند.

شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد

رئیس دادگستری خوزستان رویکرد دستگاه قضایی استان را صیانت صحیح از جایگاه و منصب وکالت و محافظت از منزلت آن عنوان کرد و ادامه داد: از وزیر دادگستری خواستار پیگیری رفع مشکلات و دغدغه‌های وکلای دادگستری استان هستیم.

در این جلسه سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری ضمن تقدیر از دستگاه قضایی خوزستان در پیگیری و رفع مشکلات کانون وکلای استان، جایگاه و حرمت وکلا را بسیار مهم دانست و گفت: در جامعه وکالت هیچکس به اندازه وکلا نتوانسته به منزلت این نهاد ارزشی آسیب برساند، این در حالی است که همیشه آن‌ها نقش اساسی و مؤثری در تحقق عدالت داشته اند.

شأن و جایگاه وکالت مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد

او با بیان اینکه حفظ جایگاه و استقلال وکلا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: حتما پیگیر رفع نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات وکلا استان هم در دولت و هم در قوه قضائیه خواهم بود و امیدوارم مشکلات و موانع این عزیزان هر چه سریعتر حل و فصل شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار