تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵ پروژه پژوهشی خوزستان با منابع قانون بودجه کل کشور اجرا می‌شود
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از تصویب ۲۵ پروژه پژوهشی استان در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان برای بهره مندی از منابع قانون بودجه کل کشور خبر داد.

امید حاجتی اظهارداشت: به‌منظور تامین منابع مالی پروژه‌های پژوهشی استان، تعداد ۲۰۰ پروژه به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ارسال شد.

وی ادامه‌ داد: این پژوهش‌ها به پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی با کمک اعضای هیئت علمی دانشگاه و همچنین شورای نخبگان استان که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح ‌کرد: تعداد ۲۵ طرح پژوهشی به تصویب رسید از بین پیشنهادات ارائه شده به منظور نهایی شدن آن و همچنین تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل بند (ز) تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور، به شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان ارجاع داده شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان یادآورشد: این پروژه‌های پژوهشی دارای جنبه کاربردی متناسب با چالش‌های استان تصویب و تعیین شده‌اند.

حاجتی خاطرنشان‌کرد: ارائه ۲۵ پروژه پژوهشی خوزستان در قالب چارچوب سیاست‌ها و نیز اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور انجام شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تاکید بر اینکه در نشست آینده شورای برنامه‌ریزی اختصاص منابع مورد نیاز این پروژه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، اضافه‌کرد: همچنین در این شورا عملکرد کارگروه و کمیته‌های زیرمجموعه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خوزستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدل جدید ارزیابی پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی

حاجتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از تعیین مدل جدیدی برای ارزیابی پژوهش‌های صورت گرفته از محل اعتبارات هزینه‌ای استان توسط دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان‌داشت: این اقدام برای اولین بار در کشور صورت گرفته است تا به کاربردی شدن پژوهش‌های در حال انجام کمک شود.

وی افزود: منطق این مدل بر اساس شاخص‌ها و وزن دهی پژوهش‌ها است که در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان به تصویب رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با تاکید بر اهمیت تداوم پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی متناسب با نیاز و چالش‌های استان، افزود: از این پس بر اساس این مدل، پژوهش‌های انجام شده در محورهای رعایت قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌ها، مدیریت موثر و کارآمد و همچنین کاربردی و اثربخش بودن ارزیابی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، برای دستگاه‌هایی که در استان به واسطه اعتبارات پژوهشی برای آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته، دارای تفاوت‌هایی نسبت به سنوات گذشته است که از جمله آنها انجام اولویت‌بندی در تخصیص اعتبارات محسوب می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار