تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۰۸۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد مسیرهای پشتیبان فیبرنوری از اصول پدافند غیر عامل است
  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ایجاد مسیرهای پشتیبان فیبرنوری برای پایداری ارتباطات به ویژه در شرایط اضطراری از جمله اقدامات این دستگاه برای انجام اصول پدافند غیرعامل است.

علی صالح نساج با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: در تمامی شهرهای خوزستان این مسیر پشتیبان ایجاد شده تا پایداری ارتباط در مواقع ضروری و بحرانی به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال یا قطع ارتباطات و تقویت زیرساخت‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه  اولویت اصلی پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات، توسعه زیرساخت‌ها با رویکرد ملی است افزود: مانور بررسی وضعیت باترهای پشتیبان سایت‌های تلفن همراه به منظور سنجش مدت زمان پایداری باتری‌های پشتیبان سایت‌ها و تجهیزات تغذیه نیروی بی.تی.اس‌های تلفن همراه، بروز رسانی اطلاعات سایت‌ها و افزایش آمادگی اپراتورها برای مقابله با قطعی برق ناشی از شرایط بحرانی، ارایه سرویس پایدار از سوی اپراتورها در خوزستان برگزار شد و اینگونه اقدامات به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطعی ارتباط علاوه بر ایجاد نارضایتی برای مردم، موجب ضرر تجاری و اقتصادی به شرکت های خدمت رسان نیز می‌شود ادامه داد: برای حفظ و پایداری به ویژه در زمان رعایت اصول پدافند غیرعامل اقدام به تهیه دیزل ژنراتور برای سایت های ثابت و باتری پشتیبان سایت تلفن همراه کرده‌ایم.

وی بیان کرد:هماهنگ نبودن برخی شرکت ها با این دستگاه برای انجام حفاری در مواردی باعث قطع شدن فیبر نوری در خوزستان می شود و علاوه بر تحمیل ضرر و زیان به این دستگاه باعث نارضایتی مردم می شود.

صالح نساج گفت: یکی از اهداف اصلی پدافند غیر عامل، حفاظت از زیرساخت ها و دارایی های کشور است تا هرگونه آسیب پذیری در برابر تهدیدات را شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی افزود: علاوه بر اهمیت وجود دانش در زیرساخت شبکه، برخورداری از نیروی انسانی خلاق، متعهد و متخصص نیز از مواردی است که می‌تواند به ارتقای کیفیت پایداری شبکه کمک کند.

از تاریخ پنجم آبان به مدت یک هفته به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

طبق اعلام مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان به زودی نقشه راه رعایت اصول پدافند غیرعامل به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ارایه خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار