تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۰۷۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری دانشگاهی در خوزستان
  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از افتتاح صد و نود و یکمین مرکز نیکوکاری خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

جمال شیبه اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کمیته امداد مرکز، صد و نود و یکمین مرکز نیکوکاری خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افتتاح شد.

 وی افزود: مرکز نیکوکاری نهال امید طرح منا، با هدف ساماندهی و هدایت کمک‌های مومنانه و تلاش‌های خیریه دانشگاهیان و تقویت روحیه انفاق و مواسات در آنان و ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی دانشگاهیان، در دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شده است.

شیبه با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده که جامعه دانشگاهی در حرکت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه همیشه پیشگام و فعال بوده‌اند، بیان کرد: به منظور گسترش هم‌افزایی و تعامل میان مراکز فرهنگی، تفاهم‌نامه مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و کمیته امداد مرکز منعقد شده است. برابر توافقات انجام‌شده و جهت هم‌افزایی در ارائه خدمات به مددجویان و غیر مددجویان، حسابی در صندوق امداد ولایت افتتاح شده و به اعطای وام قرض الحسنه می‌پردازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان این که ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود، گفت: تاکنون ۱۹۱ مرکز نیکوکاری در استان خوزستان دایر شده است که ۹ واحد از این مراکز به صورت تخصصی فعالیت دارند. از این مراکز نیکوکاری تخصصی پنج مرکز در حوزه اشتغال، سه مرکز در حوزه مسکن و یک مرکز در حوزه رسانه با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در استان خوزستان ایجاد شده است.

وی افزود: تشکیل این مراکز تخصصی برای نظام‌مند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگناهای فضای کسب و کار مددجویان به واسطه امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار