تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۰۷۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جریمه افراد بدون ماسک در دستور کار ستاد کرونای خوزستان است
 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: قرار است برای افرادی که هنگام خروج از منزل برای مقابله با کرونا ماسک نمی‌زنند مجازات و یا جریمه تعیین شود.

  دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: در ادارات دولتی نیزپروتکل های بهداشتی هنوز به خوبی رعایت نمی‌شود البته در این مکان‌ها باید سخت گیرانه تر برخورد شود.

وی افزود: برای مسئولین ادارات دولتی که پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را رعایت نکنند مجازات هایی از جمله اخطار، درج در پرونده و انفصال از خدمت بر اساس نظر سازمان امور اداری و استخدامی تعیین شده است.

رعیات پروتکل‌ها در مدارس رضایت بخش نیست

علوی در خصوص وضعیت بهداشتی مدارس خوزستان با بیان اینکه شدیدترین نظارت ها در مدارس توسط بازرسان بهداشت مدارس و بهداشت محیط انجام می‌شود گفت:مدارس از نظر بهداشتی  وضعیت خوبی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: البته نمی‌توان وضعیت بهداشتی مدارس را یکپارچه رصد کرد چون ممکن است مدرسه ای در منطقه کیانپارس اهواز پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کند اما مدرسه ای در حاشیه شهر یا مناطق دور افتاده اینگونه نباشد.

وی اظهار داشت: گزارش بازرسان بهداشت از نبود رضایت از وضعیت رعایت پروتکل ها در مدارس حکایت دارد.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا

علوی در خصوص واکسن آنفلوآنزا گفت: بهترین زمان تزریق این واکسن از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه است که به شرایط آب و هوایی نیز بستگی دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: از آنجایی که شرایط اقلیمی خوزستان به گونه‌ای است که تا آبان ماه هوا همچنان گرم است بنابراین تزریق واکسن هنوز دیر نشده اما ممکن است در برخی نقاط سردسیر زمان مناسب گذشته باشد.

وی اضافه کرد: بیماری آنفلوآنزا گاهی در چند موج پدیدار می‌شود که اگر فردی موج اول را به سلامت بگذراند می‌تواند برای مقابله با موج دوم واکسن را تزریق کند.

علوی ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۸، ۱۹۸ هزار و ۷۴۴ سالمند در خوزستان وجود دارد که نشان می‌دهد جمعیت سالمندی ما در مقایسه با متوسط کشوری پایین‌تر است و بیش از ۵۳۳ هزار کودک زیر پنج سال نیز جوان تر بودن جمعیت خوزستان را نسبت به کشور نشان می‌دهد.

تغییرات ایجاد شده در رفتار ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تغییرات ایجاد شده در رفتار ویروس کرونا در خوزستان از افزایش میزان سرایت، میزان واگیری و عفونت زایی و مهمتر ازهمه کاهش یافتن دامنه سنی مبتلایان حکایت دارد که نگران کننده است.

وی اظهار داشت: آنالیز مرگ‌ها نشان می دهد متوسط سنی فوتی ها کاهش یافته به گونه ای که قبلا میانگین سنی مرگ و میر ناشی از این بیماری ۶۷ سال بود اما درحال حاضر به ۶۶ تا ۶۵ رسیده است.

علوی ادامه داد: بیمارستان‌های سینا، گلستان، امیرالمونین، فاطمه الزهرا برای پشتیبانی از بیمارستان رازی اهواز فعال هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،  ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا و شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

فرهاد ابول  نژادیان بیان کرد: وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز در خوزستان بسیار نگران کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال در این استان بوده ایم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار