تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصور اشتباه از اعلام وضعیت سفید کرونا در خوزستان مشکل‌ساز شد
 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان با بیان اینکه تصور اشتباه از اعلام وضعیت سفید کرونا در خوزستان مشکل ساز شده است گفت: عده‌ای از مردم تصور می‌کنند با اعلام وضعیت سفید کرونا ،بیماری به پایان رسیده است و باید در شرایط عادی زندگی کنند.

 رضا نجاتی  در خصوص ایجاد محدودیت در خوزستان با توجه به وضعیت قرمز کرونا افزود: وظیفه اجتماعی مردم است که برای حفظ سلامتی خود و خانواده درهرمکان از جمله خانه و محل کار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید فقط با ایجاد محدودیت ملزم شوند.

وی با تاکید بر این نکته که اگر ۹۰ درصد مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند ۱۰ درصد باقی مانده تمام زحمات را هدر می دهند گفت: عاجزانه از دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌کنیم مانند اعلام نشدن آمار بیماری، رنگ بندی وضعیت کرونا در شهرهای استان را نیز با پیوست توضیحات اعلام کند.

نجاتی گفت:ستاد ملی مصوبه ای را روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که بر این اساس قرار است ستادهای استانی بنا بر شرایط موجود در شهرها محدودیت ها را پیشنهاد دهند.

وی اضافه کرد: قرار است محدودیت ها و ممنوعیت هایی در بخش هایی از استان اعمال شود که با هماهنگی دانشگاه انجام خواهد شد.

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت سفید درآمد ولی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۳۰ شهریور ماه طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خوزستان بار دیگر در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار