تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز طرح مقابله با کوخه‌نشینان در فصل بازگیری
  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از آغاز اجرای طرح مقابله با کوخه‌نشینان همزمان با فصل بازگیری خبر داد.

رحیم مجدمی با اشاره به آغاز اجرای طرح مقابله با کوخه‌نشینان همزمان با فصل بازگیری در شادگان، اظهار کرد: این طرح که از اوایل شهریورماه آغاز شده است، تا اولین باران پاییزی در حوالی آذرماه ادامه می‌‏یابد.

  وی افزود: کوخه‌نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است. در این روش، جلوی کوخه سه رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه‌نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قرار دادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری، اقدام به جلب پرندگان شکاری مانند بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می‌کنند.

مجدمی بیان کرد: شاهین، بحری و بالابان عمده گونه‎های هدف کوخه‎‏نشینان است و در صورت مشاهده متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: زنده‌گیری پرندگان شکاری به طور عمده با هدف قاچاق به کشورهای خلیج فارس انجام می‌شود که با اقدام‎های حفاظتی، این کار در چند سال گذشته به حداقل رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان افزود: همه ساله در این فصل، با برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای مقابله با کوخه‌نشینی در شادگان، محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی به حفاظت از تنوع زیستی می‌پردازند و همه تلاش این یگان در طول این دوره از سال، بر مقابله با کوخه‌نشینان متمرکز  است.

وی بیان کرد: اولویت اجرای طرح در مناطق تحت حفاظت این  شهرستان است که پایش این مناطق انجام خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار