تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۶۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا، شنای خوزستان را زمین‌گیر کرد
 سرپرست هیات شنا خوزستان گفت: بیماری کرونا منجر به تعطیلی استخرهای استان و زمین گیر شدن ورزش شنا در این استان شده است.

مریم محمدی اظهار داشت: : با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان هیات شنا برای فصل تابستان برنامه‌های مختلفی داشت اما شیوع بیماری کرونا اجازه نداد برنامه های عملی مورد نظر برگزار شود.

وی با بیان اینکه همچنان مجوزی برای فعالیت استخرها در خوزستان صادر نشده و این امر موجب تعطیلی فعالیت شناگران استان شده است افزود: در صورتی که وضعیت بهتر شود و این بیماری ریشه کن شود مسابقات و کلاس‌های مربی‌گری شنا را برگزار می‌کنیم. همچنین بنا داریم چند جشنواره‌ استعدادیابی در راستای شناسایی استعدادهای درخشان استان برگزار کنیم.

سرپرست هیات شنا خوزستان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از طریق ستاد ملی کرونا در استان، پیگیر این موضوع است که امیدواریم هر چه زودتر فعالیت استخرها از سر گرفته شود تا مردم از این تفریح سالم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در سال جاری توجه به بخش آموزش و استعدادیابی است افزود: جمعیت شناگران خوزستان بالغ بر ۱۰ هزار نفر است اما یک سوم از این تعداد به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که امیدواریم از حضور آنها در تیم‌های ملی بیشتر استفاده شود.

محمدی عنوان کرد: بی شک راه اندازی مدارس شنا به توسعه و رشد این رشته در استان کمک می کند از طرفی شنا یک رشته مفرح است و مورد توجه بسیاری از مردم است. انتظار داریم به این رشته پرمدال توجه ویژه ای شود تا جوانان بیشتری جذب آن شوند .

وی با بیان اینکه هیات‌های شهرستانی شنا در خوزستان از امکانات محدودی برخوردار هستند و این موضوع کار را برای پرورش شناگران سخت می کند گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تاکنون حمایت خوبی از هیات شنا داشته و امیدواریم در ادامه امکانات بیشتری در اختیار هیات‌های شهرستانی قرار گیرد تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

خردادماه امسال چند دوره بازآموزی مربی گری شنا درجه یک، ۲ و سه به صورت مجازی در خوزستان شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار