تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلی در تامین گاز مایع در کشور وجود ندارد
  معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلی در زمینه تامین گاز مایع در کشور وجود ندارد و شرکت‌های توزیع‌کننده نیز موظف هستند ناوگان حمل‌ونقل و تامین را توسعه دهند.

  محمود مخدومی روز شنبه در نشست بررسی مشکل گاز مایع در فرمانداری ویژه آبادان بیان کرد: در سه هفته گذشته مشکل توزیع گاز در سه استان کشور را شاهد بودیم که این مشکل با افزایش تولید گاز مایع برطرف شده است.

وی مهم‌ترین مشکل در حوزه توزیع گاز مایع در سطح کشور را نظارت بر عرضه مناسب و بهینه و عرضه گاز بر اساس قیمت‌ مصوب دانست و افزود:نظارت‌ها در حیطه وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان‌های صمت در استان‌ها است. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی ادامه داد: با توجه به تغییر الگوی مصرف گاز مایع و استفاده از این فرآورده به عنوان سوخت خودرو و گرمایش خانوارها، مصرف گاز مایع در برخی شهرها از جمله آبادان و خرمشهر افزایش یافته است، بنابر این روش کنونی توزیع، به‌ منظور صیانت از سرمایه ملی و حقوق مردم نیاز به بازنگری دارد.

مخدومی بیان کرد: شرکت‌های پالایشی با تمام ظرفیت در حال تولید گاز مایع هستند و تعیین سهمیه و تحویل آن به شرکت‌های توزیع کننده در حیطه وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفته است.

وی افزود: میزان گاز مایع تولید شده در کشور با نیاز مردم برابری می‌کند ولی نوع توزیع در برخی شهرها مشکل دارد؛ متاسفانه برخی نمایندگی‌ها گاز را در کشور با قیمت آزاد توزیع می‌کنند و این امر باعث اختلال در توزیع می‌شود.

وی با اشاره به رفع مشکل توزیع گاز مایع در آبادان و خرمشهر افزود: تولید گاز مایع در آبادان و خرمشهر از ۶۰ تن به ۹۰ تن در روز رسید و مشکل کمبود گاز مایع در این ۲ شهر تا پایان هفته جاری برطرف خواهد شد.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست با تاکید بر افزایش توزیع گاز مایع گفت: قرار است از روزهای آینده توزیع گاز مایع از روزانه ۶۰ تن به ۹۰ تن برسد، که با این اقدام مشکل گاز مایع در آبادان و خرمشهر به طور کلی برطرف می‌شود.

سید زین‌العابدین موسوی افزود: متاسفانه روند توزیع گاز مایع در آبادان باعث ایجاد صف‌ طولانی مقابل سبدهای توزیع شده که با پیگیری انجام شده و با افزایش تولید گاز این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل سرما نیاز مردم به استفاده از گاز مایع افزایش خواهد یافت و هر نمایندگی که در توزیع تخلف کند با مجازات روبه رو خواهد شد.

بسیاری از خانواده‌های آبادانی همچنان برای مصرف روزانه خود از گاز مایع استفاده می‌کنند.

هزینه بالای لوله کشی گاز و ناتوانی برخی خانوارها از پرداخت هزینه اشتراک دلیل استقبال نکردن خانوارهای آبادانی از اشتراک پذیری گاز در این شهرستان بیان شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار