تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غفلت، باعث بازگشت سهمگین‌تر کرونا می‌شود
  رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باعث بازگشت سهمگین‌تر کرونا نسبت به گذشته می‌شود.

  دکتر سید محمد علوی بیان کرد: پیک اول کرونا را به سختی پشت سرگذاشتیم و اکنون در وضعیت قابل قبولی هستیم.

وی افزود: آرامش فعلی، ارزان به دست نیامده و  این شرایط با هزاران مبتلا، صدها مرگ و ده‌ها پرستار و پزشک آزرده از کار طاقت‌فرسا و تبعات ابتلا به کرونا حاصل شده و وضعیت شکننده است.

علوی ادامه داد: تقریبا تمامی استان‌های همجوار خوزستان در وضعیت هشدار و قرمز هستند و اگر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت شود، عفونت کرونا دوباره و با شدت بیشتر و سهمگین‌تر برمی‌گردد همانند  اتفاقاتی که در تهران، مشهد و استان های شمالی شاهد آن هستیم.

به گفته وی آیین های مربوط به ماه محرم باید در فضای باز و با فاصله‌گذاری ۲ متر صورت گیرد و استفاده از هر گونه طبل، سنج، دمام و ...نیز ممنوع است و زنجیرزنی تنها با استفاده از زنجیر شخصی در هیات و بدون جابجایی باید صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دیروز یکشنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه درهفته‌های گذشته روند بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان رو به کاهش بوده گفت: آغاجاری و رامهرمز براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز هستند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان افزود: کوچک‌ترین سهل‌انگاری در روند پیشگیری از ویروس کرونا موجب می‌شود خوزستان در شرایط بدی قرار گیرد.

استان خوزستان  پس از دو ماه وضعیت قرمز کرونایی یک هفته پیش از وضعیت هشدار خارج شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار