تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش‌سوزی در ارتفاعات مُنگشت ایذه مهار شد
 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه منگشت در شهرستان ایذه به صورت کامل مهار شد.

حمیدرضا شیرانی بیان کرد: عصر دیروز آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه آبخوگان کوهستان منگشت به وقوع پیوسته بود که بلافاصله با اعزام نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی بار دیگر صبح امروز در در این منطقه‌ آغاز شد که نیروهای منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست در سریع‌ترین زمان در منطقه حضور پیدا کردند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه افزود: این نیروها ساعتی پیش موفق شدند این آتش را به صورت کامل خاموش کنند و در حال خنک سازی آن هستند.

وی ادامه داد: چند گروه از نیروهای منابع طبیعی در منطقه مستقر هستند تا در صورت بروز آتش سوزی مجدد، نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

شیرانی با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی مشخص نیست گفت: از میزان خسارات این آتش سوزی اطلاعات دقیقی در دست نیست و باید کارشناسان منابع طبیعی نسبت به برآورد خسارت اقدام کنند.

از ابتدای سال جاری چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله روستای موردغفار، کوه گزیر، کوهستان منگشت، منطقه بلوط بلند و کوه سفید دهدز به وقوع پیوسته که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی به شدت احساس می‌شود.

شهرستان ایذه در شرق خوزستان و در دامنه ارتفاعات زاگرس میانی قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار