تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌های بهداشتی رییس مرکزبهداشت خوزستان در خصوص برگزاری مراسم عرفه
  رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص برگزاری مراسم روز عرفه ، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را برای مقابله با انتشار و ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرده است.

 محمد علوی بیان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا از مردم تقاضا می شود با حساسیت لازم  پروتکل‌های بهداشتی را برای حضور و برگزاری مراسم عرفه رعایت کنند.

وی گفت: اولویت برگزاری مراسم عرفه از طریق فضای مجازی است و مراسم عرفه فقط در مناطق سفید باید برگزار شود.

علوی ادامه داد: از برگزاری مراسم عرفه در سایر مناطق (زرد، نارنجی و قرمز) باید پرهیز شود و در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید در حد چند محل مشخص بدون تجمع و فیلمبرداری و پخش مستقیم از رسانه ملی و استانی و بهره گیری مردم در منازل از رسانه ملی (رادیو و تلویزیون)  انجام شود.

رییس مرکزبهداشت خوزستان ادامه داد: در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید، در تعدادی از مراکز مشخص شده (مراکز شهرستان ها )و در فضای باز با رعایت فاصله۱.۵  متر و استفاده از  ماسک و جمعیت حداکثر ۵۰ نفر این مراسم برگزار شود.

وی بیان کرد: در صورت برگزاری این مراسم در مناطق سفید ،باید این مراسم در مکان‌های مسقف با ۲۵ در صد ظرفیت محل حداکثر ۵۰ نفر به ازای هر نفر چهار متر مربع و در فضای دارای تهویه مناسب و با استفاده از ماسک انجام شود.

وی گفت: در این مراسم توزیع نذری و پذیرایی نباید انجام شود و در صورت توزیع مواد غذایی و توزیع آب بایئ به صورت بسته بندی یک نفره و بیرون بر انجام شود.

علوی افزود:برگزاری مراسم در فضای باز بیش از ۲ ساعت و در فضای مسقف و سرپوشیده بیش از یک ساعت نباید انجام شود و گندزدایی قبل و بعد از مراسم محل (سطوح مشترک ) ضروری بوده و باید انجام شود.

رییس مرکزبهداشت استان بیان کرد: وجود مواد ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری مراسم و کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات توسط مسوولان مراسم ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز بهداشت با هماهنگی سازمان تبلیغات و مسوولان برگزاری مراسم باید هماهنگی لازم جهت کنترل بهداشتی را داشته باشند افزود: مسوولان برگزار کننده، ماسک جهت افرادی که فاقد ماسک می باشند در نظر گرفته و هنگام ورود به محل جهت استفاده تحویل داده شود.

خوزستان بیش از ۲ ماه در وضعیت قرمزکرونا قرار داشت که بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در چندروز اخیر این استان از وضعیت قرمز خارج شده است.

فردا پنجشنبه نهم مرداد ماه مصادف با روز عرفه است که در این روز مراسم دعای عرفه در مکان های مذهبی و مصلاها برگزار می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار