تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۰۴۱۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استاندار :
رفع قطعی برق مناطق مختلف خوزستان بی‌وقفه در حال انجام است
  معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به وقوع برخی خاموشی‌های پراکنده و ناخواسته در سطح استان به ویژه کلانشهر اهواز، گفت: با وجود اینکه هم‌اکنون استان در مرحله افزایش بار مصرف قرار دارد، اما رفع قطعی‌های برق بدون وقفه در حال انجام است.

فاضل عبیات روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پایش برق اهواز (دیسپاچینگ)  اظهارداشت: در حال حاضر برابر بررسی‌هایی که صورت گرفته، تجهیزات برق در استان به ویژه کلانشهر اهواز همزمان با افزایش دمای بسیار بالا، دچار افزایش بار هستند.

وی با تاکید بر اینکه به منظور جلوگیری از خاموشی‌های طولانی مدت، در برخی مناطق قطعی برق رخ داده است، گفت: این قطعی‌ها به سرعت در حال برطرف شدن هستند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه تا بعد از ظهر امروز در سد و نیروگاه‌های استان حدود ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات انرژی برق تولید شده است، گفت: از این مقدار حدود هشت هزار و ۷۸ مگاوات بار مصرفی خانگی و صنعتی روی شبکه بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۴۸۹ مگاوات برق مصرف کارخانجات و شرکت‌های صنعتی استان بوده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: میزان برق مصرفی بر روی شبکه توزیع استان چهار هزار و ۲۹۶ و در کلانشهر اهواز ۲هزار و ۳۴۵ برآورد شده است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان همچنین برق مصرفی برروی شبکه استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز ۴۰۷ مگاوات عنوان‌کرد و افزود: در همین راستا با رعایت اصلاح الگوی مصرف در صنایع، بیش از ۵۳۰ مگاوات انرژی برق مدیریت شد.

عبیات با تاکید بر اینکه هیچگونه خاموشی از پیش تعیین شده‌ای برای استان برنامه‌ریزی نشده است، گفت: با این وجود نیاز است تا مردم برابر الگوی مصرف اقدام کنند تا با مدیریتی که از سوی شرکت‌های برقی استان صورت می‌گیرد، کمترین خاموشی‌ها را شاهد باشیم.

وی بیشترین زمان پیک مصرف برق در استان را بین ساعت ۱۳تا ۱۷دانست و گفت: از همین رو بیشترین قطعی‌های پراکنده در مناطق مختلف در این دوره زمانی رخ می‌دهد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان برق پایداری هرچه بهتر و بیشتر شبکه برق نیاز به احداث پست‌های برق بزرگ دارد، گفت: به عنوان مثال منطقه کیانشهر یه یک پست، منطقه کیانپارس اهواز به ۲ پست فوق قوی نیاز دارد.

وی همچنین به مراحل پایانی راه اندازی پست پیروزا در شهرستان کارون اشاره کرد و گفت: اتصال خطوط انتقال برق از جمله مراحل باقی مانده برای بهره‌برداری از این پست فشار قوی است که به زودی به پایان می‌رسد.

بنا بر دستور استاندار خوزستان همزمان با افزایش دمای هوا ادارات دولتی طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری تعطیل اعلام شدند.

همچنین ساعت کاری ادارات استان از ۳۱خردادماه تا ۱۴ شهریورماه امسال ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه تعیین شده است تا در مصرف برق در استان صرفه جویی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار